Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Луи Рено е убит тайно в затвора
По време на германското нахлуване във Франция през Втората световна война Луи Рено е в САЩ да уговаря доставки на американски танкове за френската армия. Завръщайки се, заварва марионетното правителство на Петен във Виши. В заводите му са пристигнали експерти на Daimler да преценяват как производствените линии да се транспортират в Германия.
За да спаси завода и работниците си, Луи Рено се съгласява той да произвежда автомобили за Вермахта - но само камиони, не и танкове (снимката е запечатала срещата му с Хитлер). Заводите са бомбардирани тежко от американците и Рено получава удар, губейки речта си.
След победата на съюзниците е обявен за издирване като нацистки колаборационист. Предлага да се предаде доброволно при условие да не бъде вкарван в затвор преди съдебния процес. Въпреки това е хвърлен в затвора, където изпада в кома и четири седмици по-късно умира при загадъчни обстоятелства. Документите за престоя му в затвора изчезват, отказана е аутопсия. Години по-късно вдовицата му намира доказателства и свидетели, че героят от Първата световна война е малтретиран и в крайна сметка убит с удар във врата, който води до фрактура на гръбначния стълб.
По време на германското нахлуване във Франция през Втората световна война Луи Рено е в САЩ да уговаря доставки на американски танкове за френската армия. Завръщайки се, заварва марионетното правителство на Петен във Виши. В заводите му са пристигнали експерти на Daimler да преценяват как производствените линии да се транспортират в Германия.
За да спаси завода и работниците си, Луи Рено се съгласява той да произвежда автомобили за Вермахта - но само камиони, не и танкове (снимката е запечатала срещата му с Хитлер). Заводите са бомбардирани тежко от американците и Рено получава удар, губейки речта си.
След победата на съюзниците е обявен за издирване като нацистки колаборационист. Предлага да се предаде доброволно при условие да не бъде вкарван в затвор преди съдебния процес. Въпреки това е хвърлен в затвора, където изпада в кома и четири седмици по-късно умира при загадъчни обстоятелства. Документите за престоя му в затвора изчезват, отказана е аутопсия. Години по-късно вдовицата му намира доказателства и свидетели, че героят от Първата световна война е малтретиран и в крайна сметка убит с удар във врата, който води до фрактура на гръбначния стълб.