Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Първите коли струват колкото заплатата на работник за 10 години
Първата бройка от Voiturette Луи Рено продава на един приятел на баща си Алфред. След това търговията набира скорост и през 1908 компанията е вече най-големият производител на автомобили във Франция, с 3575 продадени екземпляра. Независимо, че цената от 3000 франка е равна на средната заплата на работник за... 10 години.
Доминацията продължава до края на 20-те години, когато Renault упорства да прави тежки и старомодни модели (като показаното тук Renault Reinastella), и далеч по-напредничавите машини на Citroen излизат начело по продажби.
Между шефовете на двете компании цари агресивно съперничество, а Луи Рено нарича Андре Ситроен "малкия евреин". После обаче Голямата депресия докарва Citroen до банкрут, докато Renault оцелява благодарение на бизнеса си с трактори и други тежки машини.
Първата бройка от Voiturette Луи Рено продава на един приятел на баща си Алфред. След това търговията набира скорост и през 1908 компанията е вече най-големият производител на автомобили във Франция, с 3575 продадени екземпляра. Независимо, че цената от 3000 франка е равна на средната заплата на работник за... 10 години.
Доминацията продължава до края на 20-те години, когато Renault упорства да прави тежки и старомодни модели (като показаното тук Renault Reinastella), и далеч по-напредничавите машини на Citroen излизат начело по продажби.
Между шефовете на двете компании цари агресивно съперничество, а Луи Рено нарича Андре Ситроен "малкия евреин". После обаче Голямата депресия докарва Citroen до банкрут, докато Renault оцелява благодарение на бизнеса си с трактори и други тежки машини.