Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Рено иска да остави фабриката на работниците си
След смъртта на Луи Рено е отворено завещанието му, което нарежда собствеността върху заводите Renault да се прехвърли на 40-те хиляди работници в тях. Но временното правителство на Дьо Гол отказва да уважи завещанието и вместо това национализира компанията. По-малките акционери са компенсирани, но не и семейството на Луи Рено.
И до днес френската държава притежава 15% от капитала на компанията.
След смъртта на Луи Рено е отворено завещанието му, което нарежда собствеността върху заводите Renault да се прехвърли на 40-те хиляди работници в тях. Но временното правителство на Дьо Гол отказва да уважи завещанието и вместо това национализира компанията. По-малките акционери са компенсирани, но не и семейството на Луи Рено.
И до днес френската държава притежава 15% от капитала на компанията.