Една от най-старите компании в автомобилния свят е в процес на трансформация, граничещ с революция - или Renaultlution, както я нарича новият шеф Лука де Мео. На 31 август групата Renault ще представи пред журналисти два от най-ключовите си модели за близкото бъдеще - наследника на Megane и изцяло нова Dacia. Само времето ще покаже дали те и останалите подготвяни новости ще успеят да изпълнят амбициозните цели на Де Мео. Но поводът е удобен да си припомним историята на една от най-популярните европейски марки - включително и някои недотам познати моменти от нея.
25 факта за Renault, които малцина знаят (ГАЛЕРИЯ):
Враждата със Citroen ражда първите всъдеходи
Съперничеството между Андре Ситроен и Луи Рено ражда и някои от първите сериозни офроудъри. През 1923 Citroen произвежда полугъсенични всъдеходи, използвани за "Черния рейд" през цяла Африка. В отговор Renault създава триколесните камиони МН с двойни колела. Те повтарят постижението, като потеглят на 13 ноември 1924 от Алжир и пристигат на 3 юли 1925 в Кейптаун.
Три Renault MH са използвани и в прочутата експедиция из пустинята Каракум на академик Александър Ферсман (на снимката) през 1929.
Съперничеството между Андре Ситроен и Луи Рено ражда и някои от първите сериозни офроудъри. През 1923 Citroen произвежда полугъсенични всъдеходи, използвани за "Черния рейд" през цяла Африка. В отговор Renault създава триколесните камиони МН с двойни колела. Те повтарят постижението, като потеглят на 13 ноември 1924 от Алжир и пристигат на 3 юли 1925 в Кейптаун.
Три Renault MH са използвани и в прочутата експедиция из пустинята Каракум на академик Александър Ферсман (на снимката) през 1929.