През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Ока - Mini и Rover
Дори малкият модел от 90-те години получава чужди двигатели, чиято задача е да увеличат интереса. Фирми за тунниг предлагат машини с мотори на Mini с обем 1,0 литър и мощност 44 к.с., а през 1998 година на автомобила е поставен и Rover с обем 1,3 л и 63 л.с.(на снимката). Заводът в Серпухов предлага версия на Ока с 3-цилиндров китайски мотор с обем 0,8 литра, развиващ 37 к.с., но цената на тази кола е колкото на ново "Жигули"
Дори малкият модел от 90-те години получава чужди двигатели, чиято задача е да увеличат интереса. Фирми за тунниг предлагат машини с мотори на Mini с обем 1,0 литър и мощност 44 к.с., а през 1998 година на автомобила е поставен и Rover с обем 1,3 л и 63 л.с.(на снимката). Заводът в Серпухов предлага версия на Ока с 3-цилиндров китайски мотор с обем 0,8 литра, развиващ 37 к.с., но цената на тази кола е колкото на ново "Жигули"