През годините редица западно-европейски компании правят опити да преработят автомобили от бившия СССР. В повечето случаи това се ограничава със замяна на двигателя - вместо остарелите бензинови мотори на съветските автомобили се поставят дизелови агрегати.
Този подход засяга почти всички популярни модели - от малката Ока до голямата Волга. Той обаче се оказва неуспешен - автомобилите нито са кардинално подобрени, нито интересът към тях се повишава. Освен това, след поставянето на нов двигател цената на модела скача значително, а това е нещо, което никой не иска.
Руските модели със западни двигатели (ГАЛЕРИЯ):
Scaldia Volga
Една от първите фирми, която започва да преработва съветски автомобили, е белгийската Scaldia Volga. Тя поставя на ГАЗ-21 дизелов двигател Rover с обем 2,3 литра и мощност 65 к.с., както и по-слабия 1,6-литров мотор Perkins с 43 к.с. Тези автомобили се купуват от таксиметрови компании, но част от тях се връщат в Русия.
Една от първите фирми, която започва да преработва съветски автомобили, е белгийската Scaldia Volga. Тя поставя на ГАЗ-21 дизелов двигател Rover с обем 2,3 литра и мощност 65 к.с., както и по-слабия 1,6-литров мотор Perkins с 43 к.с. Тези автомобили се купуват от таксиметрови компании, но част от тях се връщат в Русия.