fallback

Най-големият кошмар на Toyota се завърна!

Талибаните си остават лоша реклама за японския производител

Каква отговорност може или трябва да поеме една компания за начина, по който се използват нейните продукти? Ако посочените продукти се използват за причиняване на вреда, но компанията не ги продава директно на този, който нанася вредата, дали тя продължава да носи отговорност?

Съвсем наскоро Toyota забрани препродажбата на новия Land Cruiser в опит да го предпази от попадане в ръцете на терористи. Този ход не беше случаен, тъй като именно всъдеходите на японската марка са сред любимите автомобили на редица терористични организации от Близкия Изток, а също така и на талибаните, които отново са на власт в Афганистан.

На 15 август 2021 година столицата на страната - Кабул, падна, като талибанските сили се завърнаха след почти две десетилетия. А заедно с тях се завръща и най-големият страх за Toyota - това, че нейните всъдеходи се използват във военни действия. Снимки и видео с талибани, возещи се в пикапи и джипове на японската марка се появяват ежедневно в медиите, а това е нещо, от което нито един автомобилен производител има нужда.

Още края на юли медиите в Япония обявиха, че тези, които са направили предварителни поръчки за новия Land Cruiser 300, е трябвало да подпишат споразумение с компанията. В него се посочва, че няма да препродават и изнасят колата извън Япония поне една година след нейната доставката. И ако го направят, ще носят отговорност - както собствениците, така и дилърът, който им е продал автомобила.

Първоначално се твърдеше, че този ход е свързан с желанието на автомобилния производител да избегне спекулативните сделки при препродажба, но истината се разбра малко след това. Toyota публикува изявление, в което се казва, че целта на споразумението е да предпази новите всъдеходи от попадане в ръцете на хора, които може да представляват „сериозна заплаха за глобалната сигурност“. Тоест терористи.

В Toyota не искат терористите да се доберат и до новите всъдеходи, но са наясно, че те никога не са спирали да използват старите. Така се оказва, че създаването на надеждни, здрави и икономични автомобили, които могат да се поддържат лесно и на достъпни цени, има един огромен недостатък - не можете да диктувате или по друг начин да контролирате кой в ​​крайна сметка ще ги използва.

Талибаните използват камиони на Toyota в продължение на почти две десетилетия, за да водят война, защото те са идеални за тази цел. Те са високопроходими, могат да превозват всичко, от което има нужда - от хора до оръжие, а освен това са и икономични. И няма как Toyota да сложи край на неприятните асоциации, които стават факт след появата на талибани в коли на марката.

Преди атентатите от 11 септември, които доведоха до нахлуването на американските войски в Афганистан, Toyota изнася само едно превозно средство за Афганистан - Land Cruiser от 1997 година. Неговите продажби продължиха 5 години, след което компанията спря износа на превозни средства за тази страна. Въпреки това, повечето коли в Афганистан са именно Toyota - цивилните карат Corolla за цивилните, а местните милиции - Hilux и Land Cruiser.

Когато талибаните превзеха Кабул през 1996 година, те го направиха с камионите на Toyota, които бяха контрабандни внесени в страната през Пакистан. Вестник NY Times описва случилото се като „измама за внос и износ за милиарди долари, която включва корумпирани вносители в Пакистан". Те поръчват стотици автомобили от Дубай и Кувейт и по време на транзита през Афганистан ги „изгубват“. Това се оказва печеливш бизнес, позволяващ на талибаните да купуват много евтини и качествени машини, които карат дълги години.

„Това не е представяне на продукт,с който се гордеем - отбеляза говорител на Toyota, след като през 2011 година се появи снимка на Осама бин Ладен, ограден от няколко Land Cruiser. - Но това показва, че талибаните търсят същите качества като всеки купувач на пикапи и всъдеходи - издръжливост и надеждност".

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    От Дубай откъдето се купуват тези вечни Тойоти могат да се поръчат и Форд и Шевролет, но никой талибан не иска да остане на средата на пътя заради повреда докато го обстелват!
  • #7
    БТК ( преди 3 години )
    Каква по-добра реклама!
  • #6
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Нормално.Когато произвеждаш коли на шаси и с допотопни мотори и технологии, вървят най-добре, там където няма пътища.Остава друга темата, как европейските *** се самоубиват с техните еконорми, които превърнаха сигурните коли в суперсложни, скъпи и чупещи се возила.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    *** простоТиите какъв кошмар е това при положение че "повечето коли в Афганистан са Toyota" както пише в статията какво да карат талибаните предполагам в региона няма особено предлагане на пикапи Форд и Шевролет..
  • #4
    Анонимен ( преди 3 години )
    Ланд Ровър си мечтаят да имат подобен имиджов проблем
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези от тойота не знаят, че най-големият мутро-талибан, чекмедже-бабаит и едникнижен ***, който закопа България в дъното на всички класации е по-големият им имиджов проблем. Само като кажеш думата "джипка" и всеки се сеща за марка и модел, хаха
  • #2
    Хммм.... ( преди 3 години )
    Няма лоша реклама дали тойота не им ги продават за да си скалъпват продажбите на тая умираща вече фирмичка.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    ако един произвител пожелае техен автомобил да не попадне в в рцете на купувач които може да представляват сериозна заплаха за глобалната сигурност то автомобила не би напуснал дилърския център
fallback
Последни