fallback

Най-големият кошмар на Toyota се завърна!

Талибаните си остават лоша реклама за японския производител

Каква отговорност може или трябва да поеме една компания за начина, по който се използват нейните продукти? Ако посочените продукти се използват за причиняване на вреда, но компанията не ги продава директно на този, който нанася вредата, дали тя продължава да носи отговорност?

Съвсем наскоро Toyota забрани препродажбата на новия Land Cruiser в опит да го предпази от попадане в ръцете на терористи. Този ход не беше случаен, тъй като именно всъдеходите на японската марка са сред любимите автомобили на редица терористични организации от Близкия Изток, а също така и на талибаните, които отново са на власт в Афганистан.

На 15 август 2021 година столицата на страната - Кабул, падна, като талибанските сили се завърнаха след почти две десетилетия. А заедно с тях се завръща и най-големият страх за Toyota - това, че нейните всъдеходи се използват във военни действия. Снимки и видео с талибани, возещи се в пикапи и джипове на японската марка се появяват ежедневно в медиите, а това е нещо, от което нито един автомобилен производител има нужда.

Още края на юли медиите в Япония обявиха, че тези, които са направили предварителни поръчки за новия Land Cruiser 300, е трябвало да подпишат споразумение с компанията. В него се посочва, че няма да препродават и изнасят колата извън Япония поне една година след нейната доставката. И ако го направят, ще носят отговорност - както собствениците, така и дилърът, който им е продал автомобила.

Първоначално се твърдеше, че този ход е свързан с желанието на автомобилния производител да избегне спекулативните сделки при препродажба, но истината се разбра малко след това. Toyota публикува изявление, в което се казва, че целта на споразумението е да предпази новите всъдеходи от попадане в ръцете на хора, които може да представляват „сериозна заплаха за глобалната сигурност“. Тоест терористи.

В Toyota не искат терористите да се доберат и до новите всъдеходи, но са наясно, че те никога не са спирали да използват старите. Така се оказва, че създаването на надеждни, здрави и икономични автомобили, които могат да се поддържат лесно и на достъпни цени, има един огромен недостатък - не можете да диктувате или по друг начин да контролирате кой в ​​крайна сметка ще ги използва.

Талибаните използват камиони на Toyota в продължение на почти две десетилетия, за да водят война, защото те са идеални за тази цел. Те са високопроходими, могат да превозват всичко, от което има нужда - от хора до оръжие, а освен това са и икономични. И няма как Toyota да сложи край на неприятните асоциации, които стават факт след появата на талибани в коли на марката.

Преди атентатите от 11 септември, които доведоха до нахлуването на американските войски в Афганистан, Toyota изнася само едно превозно средство за Афганистан - Land Cruiser от 1997 година. Неговите продажби продължиха 5 години, след което компанията спря износа на превозни средства за тази страна. Въпреки това, повечето коли в Афганистан са именно Toyota - цивилните карат Corolla за цивилните, а местните милиции - Hilux и Land Cruiser.

Когато талибаните превзеха Кабул през 1996 година, те го направиха с камионите на Toyota, които бяха контрабандни внесени в страната през Пакистан. Вестник NY Times описва случилото се като „измама за внос и износ за милиарди долари, която включва корумпирани вносители в Пакистан". Те поръчват стотици автомобили от Дубай и Кувейт и по време на транзита през Афганистан ги „изгубват“. Това се оказва печеливш бизнес, позволяващ на талибаните да купуват много евтини и качествени машини, които карат дълги години.

„Това не е представяне на продукт,с който се гордеем - отбеляза говорител на Toyota, след като през 2011 година се появи снимка на Осама бин Ладен, ограден от няколко Land Cruiser. - Но това показва, че талибаните търсят същите качества като всеки купувач на пикапи и всъдеходи - издръжливост и надеждност".

fallback
  • #28
    ХМС ( преди 3 години )
    Много са ми смешни тарикатите от Aplle, които "забраниха" във филмите "лошите" да ползват ипхон. Нали уж нямаше лоша реклама...
  • #27
    Джон ( преди 3 години )
    Те и мироопазващите сили на ООН са с Тойоти, даже и Папата е с Мурай .За мен това върховна реклама.И с право. Извън асфалта японските машини са номер 1.
  • #26
    Аз ( преди 3 години )
    Как няма да ги карат щ, като целият арабски свят кара Тойота.Обикалях Оз Близкият Изток точно преди пандемията, хората там карат главно Тойота, Нисан, американски ,корейски автомобили и Мерцедеси
  • #25
    В.И.С. ( преди 3 години )
    Дрън Дрън,Тойота си умират от кеф че тези им правят такава реклама вече 20г че сигурно са им подарили няколко просто ЕЙЙЙ така....Тази реклама показва колко е надежден този продукт да е ефективен в тежки условия че и във военни действия...просто върховният начин за реклама...А компанията Тойота няма да има лошо име защото в крайна сметка колите са им купени от частни лица не са дарени на терористична организация....
  • #24
    The Fox ( преди 3 години )
    Не мисля, че на меката трябва да и пука от кого се изкупуват колите. Все пак бизнеса с коли е като бизнеса с оръжия. Там политиката няма място, бизнеса си е бизнес.
  • #23
    Вътю Т. Панчев ( преди 3 години )
    Ами мужиците направо да се гръмнат заради калашниците и градовете , а барабар с тях и чехите заради рпг тата...сички брадати чалмари савъоръжени само с тях
  • #22
    анонимен ( преди 3 години )
    Номер 18.... ментални проблеми ли имаш?П.п.ако ползван сложни за теб думи ползваи речника
  • #21
    анонимен ( преди 3 години )
    До коментар 2....вземи се ограмоти малко бре.
  • #20
    До 18 ( преди 3 години )
    Срам ме е, че и такива като теб са българи. Ти си срам за България, срам за кирилицата, срам за нацията.
  • #19
    Димитър ( преди 3 години )
    Номер 2 е *** номер 1.
fallback
Последни