fallback

Най-големият кошмар на Toyota се завърна!

Талибаните си остават лоша реклама за японския производител

Каква отговорност може или трябва да поеме една компания за начина, по който се използват нейните продукти? Ако посочените продукти се използват за причиняване на вреда, но компанията не ги продава директно на този, който нанася вредата, дали тя продължава да носи отговорност?

Съвсем наскоро Toyota забрани препродажбата на новия Land Cruiser в опит да го предпази от попадане в ръцете на терористи. Този ход не беше случаен, тъй като именно всъдеходите на японската марка са сред любимите автомобили на редица терористични организации от Близкия Изток, а също така и на талибаните, които отново са на власт в Афганистан.

На 15 август 2021 година столицата на страната - Кабул, падна, като талибанските сили се завърнаха след почти две десетилетия. А заедно с тях се завръща и най-големият страх за Toyota - това, че нейните всъдеходи се използват във военни действия. Снимки и видео с талибани, возещи се в пикапи и джипове на японската марка се появяват ежедневно в медиите, а това е нещо, от което нито един автомобилен производител има нужда.

Още края на юли медиите в Япония обявиха, че тези, които са направили предварителни поръчки за новия Land Cruiser 300, е трябвало да подпишат споразумение с компанията. В него се посочва, че няма да препродават и изнасят колата извън Япония поне една година след нейната доставката. И ако го направят, ще носят отговорност - както собствениците, така и дилърът, който им е продал автомобила.

Първоначално се твърдеше, че този ход е свързан с желанието на автомобилния производител да избегне спекулативните сделки при препродажба, но истината се разбра малко след това. Toyota публикува изявление, в което се казва, че целта на споразумението е да предпази новите всъдеходи от попадане в ръцете на хора, които може да представляват „сериозна заплаха за глобалната сигурност“. Тоест терористи.

В Toyota не искат терористите да се доберат и до новите всъдеходи, но са наясно, че те никога не са спирали да използват старите. Така се оказва, че създаването на надеждни, здрави и икономични автомобили, които могат да се поддържат лесно и на достъпни цени, има един огромен недостатък - не можете да диктувате или по друг начин да контролирате кой в ​​крайна сметка ще ги използва.

Талибаните използват камиони на Toyota в продължение на почти две десетилетия, за да водят война, защото те са идеални за тази цел. Те са високопроходими, могат да превозват всичко, от което има нужда - от хора до оръжие, а освен това са и икономични. И няма как Toyota да сложи край на неприятните асоциации, които стават факт след появата на талибани в коли на марката.

Преди атентатите от 11 септември, които доведоха до нахлуването на американските войски в Афганистан, Toyota изнася само едно превозно средство за Афганистан - Land Cruiser от 1997 година. Неговите продажби продължиха 5 години, след което компанията спря износа на превозни средства за тази страна. Въпреки това, повечето коли в Афганистан са именно Toyota - цивилните карат Corolla за цивилните, а местните милиции - Hilux и Land Cruiser.

Когато талибаните превзеха Кабул през 1996 година, те го направиха с камионите на Toyota, които бяха контрабандни внесени в страната през Пакистан. Вестник NY Times описва случилото се като „измама за внос и износ за милиарди долари, която включва корумпирани вносители в Пакистан". Те поръчват стотици автомобили от Дубай и Кувейт и по време на транзита през Афганистан ги „изгубват“. Това се оказва печеливш бизнес, позволяващ на талибаните да купуват много евтини и качествени машини, които карат дълги години.

„Това не е представяне на продукт,с който се гордеем - отбеляза говорител на Toyota, след като през 2011 година се появи снимка на Осама бин Ладен, ограден от няколко Land Cruiser. - Но това показва, че талибаните търсят същите качества като всеки купувач на пикапи и всъдеходи - издръжливост и надеждност".

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    То ако караха БВМ, дилъра щеше да бъде гръмнат на секундата в която напечата хиляда долара за филтър и масло.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    дръжка остави теслата разкажи за таката как се саморазружават и за тойота как самоускоряват японците са най безчестните народи лъжат мажат и крадът добре че американците им пуснаха две бейбита че да си седнат на честните задни части
  • #16
    TSLA ( преди 3 години )
    Ако има някой, който все още да си дава сметка, че вещите имат стойност, но хората имат достойнство, това е Негово Превъзходителство Японецът. Ако има някой, който да го е лично срам да краде хората като им продава бokлyк, умишлено програмиран да се чупи (т.нар. "програмирано стареене"), то това е само и единствено Японецът. Ако има някой, способен да прави коли с ДВГ, на които да можеш да разчиташ, без сервиз под ръка, то това е Японецът. Чест и достойнсто. "До" - пътят на самурая.
  • #15
    112 ( преди 3 години )
    Това си е чиста реклама на възможностите и непретенциозноста на превозните средства, за съжаление се употребяват с лоша целенасоченост.
  • #14
    Дим ( преди 3 години )
    По тази логика в статията трябва да се търси сметка и от банкерите как така пари за оръжия и коли минават без да разбере от кого и за кого са. Я някой да отиде и 10хил. лв . превод да направи. Кофа с мастило ще подписва.
  • #13
    хмммм ( преди 3 години )
    Що не вземат Дачия Дъстър, хем ги има бол, хем евтинички... Я и какви хубави реклами правят :-/
  • #12
    Станчев ( преди 3 години )
    Лоша реклама няма!
  • #11
    Ха ха ( преди 3 години )
    По тая логика Перник трябва да е най-големият имиджов проблем за Фолксваген.
  • #10
    Абе ( преди 3 години )
    Верваме, верваме...
  • #9
    Некой си. ( преди 3 години )
    До Хммм. Много глупости съчини.
fallback
Последни