Обявеното намерение на компанията Next e.Go да произвежда малките си електрически електромобили в Ловеч бе посрещнато с разбираем ентусиазъм в България, която от много години напразно мечтае за собствено крайно производство на автомобили. Но докато Румъния, Словакия и Унгария произвеждат коли на утвърдени марки, българската инвестиция е на стартъп, който тепърва ще се бори за пазарни позиции. А задачата се усложнява от появата на нови и нови конкуренти - като този ACM City One, който ще бъде представен официално на автосалона в Мюнхен след две седмици.

Next.e.Go планира да прави в Ловеч своя Life, чиито цени ще варират между 21 000 и 26 500 евро без държавните субсидии. Но ACM City One, който е със сходни размери, сваля летвата наполовина - очакваните цени са между 10 000 и 15 000 евро, в зависимост от версията.
Малкият електромобил е разработен от стартъпа Аdaptive City Mobility в Мюнхен от Пол Лайболд, един от инженерите, създали BMW i3, а главен консултант е Карл-Томас Нойман, бившият шеф на Opel. Колата е създадена с подкрепата на германското правителство и с инвестиция на гиганта Magna International. Серийното производство ще започне през 2023, Лайболд потвърди, че вече има над 208 000 предварителни поръчки.

Предвиденият за производство в Ловеч e.Go Life Cross. Снимка Р. Славчев
ACM се цели не толкова в европейския, колкото в пазарите в Азия и Африка. Самото производство ще бъде изнесено в Азия, което отчасти обяснява и обявените цени. Сред клиентите обаче вече са и доста компании за споделяне и други мобилни услуги от Германия.

Голямата хитрост на ACM - половината батерия е от подвижни модули с размерите на куфарчета, които могат да се извадят и да се зареждат далеч от автомобила. Вече няма да ви трябва гараж, за да ползвате предимствата на електрическото задвижване. Е, ще ви трябват малко мускули
Електромобилчето е с дължина 3.6 метра и с ширина 1.65 метра. Теглото му е 950 кг, а товароподемността - 380 кг, включително пътниците. В купето се побират четирима души, а багажникът е с изумителния за тези размери обем от 400 литра. City One ще се предлага и в лекотоварна версия с две места.

Машината се задвижва от един електромотор с мощност 34 конски сили, а максималната скорост е 110 км/ч. Батерията е с капацитет 24 квтч, разделена на две части. Едната е фиксирана, а другата - подвижна. Идеята е, когато зарядът падне, да можете просто да подмените четирите компонента на подвижната част. Те са с размерите на куфарчета, тежат едва по 10 и половина кг, лесно се вадят и слагат, и могат да се зареждат дори у дома. Компанията подготвя и модул с допълнителна батерия на покрива, която ще удължи отчетливо пробега.
Още снимки на ACM City One вижте в ГАЛЕРИЯТА:


1