IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Появи се сериозен конкурент на "българския" електромобил

ACM City One е наполовина по-евтин от е.Go, батерията му се вади и има вече 208 000 предварителни поръчки

Обявеното намерение на компанията Next e.Go да произвежда малките си електрически електромобили в Ловеч бе посрещнато с разбираем ентусиазъм в България, която от много години напразно мечтае за собствено крайно производство на автомобили. Но докато Румъния, Словакия и Унгария произвеждат коли на утвърдени марки, българската инвестиция е на стартъп, който тепърва ще се бори за пазарни позиции. А задачата се усложнява от появата на нови и нови конкуренти - като този ACM City One, който ще бъде представен официално на автосалона в Мюнхен след две седмици.


ACM City One
  
   
Next.e.Go планира да прави в Ловеч своя Life, чиито цени ще варират между 21 000 и 26 500 евро без държавните субсидии. Но ACM City One, който е със сходни размери, сваля летвата наполовина - очакваните цени са между 10 000 и 15 000 евро, в зависимост от версията.

Малкият електромобил е разработен от стартъпа Аdaptive City Mobility в Мюнхен от Пол Лайболд, един от инженерите, създали BMW i3, а главен консултант е Карл-Томас Нойман, бившият шеф на Opel. Колата е създадена с подкрепата на германското правителство и с инвестиция на гиганта Magna International. Серийното производство ще започне през 2023, Лайболд потвърди, че вече има над 208 000 предварителни поръчки.
 
  
e.GO Life Cross
Предвиденият за производство в Ловеч e.Go Life Cross. Снимка Р. Славчев
  
   
ACM се цели не толкова в европейския, колкото в пазарите в Азия и Африка. Самото производство ще бъде изнесено в Азия, което отчасти обяснява и обявените цени. Сред клиентите обаче вече са и доста компании за споделяне и други мобилни услуги от Германия.
 
  
ACM City One
Голямата хитрост на ACM - половината батерия е от подвижни модули с размерите на куфарчета, които могат да се извадят и да се зареждат далеч от автомобила. Вече няма да ви трябва гараж, за да ползвате предимствата на електрическото задвижване. Е, ще ви трябват малко мускули
   

   
Електромобилчето е с дължина 3.6 метра и с ширина 1.65 метра. Теглото му е 950 кг, а товароподемността - 380 кг, включително пътниците. В купето се побират четирима души, а багажникът е с изумителния за тези размери обем от 400 литра. City One ще се предлага и в лекотоварна версия с две места.
 
  
ACM City One
   
    
Машината се задвижва от един електромотор с мощност 34 конски сили, а максималната скорост е 110 км/ч. Батерията е с капацитет 24 квтч, разделена на две части. Едната е фиксирана, а другата - подвижна. Идеята е, когато зарядът падне, да можете просто да подмените четирите компонента на подвижната част. Те са с размерите на куфарчета, тежат едва по 10 и половина кг, лесно се вадят и слагат, и могат да се зареждат дори у дома. Компанията подготвя и модул с допълнителна батерия на покрива, която ще удължи отчетливо пробега.


Още снимки на ACM City One вижте в ГАЛЕРИЯТА:

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Акула ( преди 4 години )
    Даси карат ***
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Атанасов ( преди 4 години )
    Това с ваденето на батерията е нещо добро. Винаги съм се чудил, защо на бензиностанцията, да не може да си вземеш, няколко заредени модула и да оставиш изхабените твои.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Иванов до 14 ( преди 4 години )
    Така е колега, но Бай *** е ***, в болшинството си не е излизал извън родното си село и колкото да му обясняваш - не вдява. И кво да им обясняваш, че в Германия вече почти няма от прословутите аутобани без ограничения и че макс скорост 140 на магистрала, както е у нас- почти никъде по света няма. Почти целия свят е на 120, максимум на 130.
  • #19
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Иванов до 18 ( преди 4 години )
    Абсолютно си прав. Тва е схемата и тя се вижда от сега. Само да ви кажа, че Киро харварда и цялата компания от юпита на ИТН , са още по- изпечени и виртуозни крадци от ГЕРБ. Герберите си бяха селски тарикати, крадци , тия новите са завършили най-яките бизнес университети, където общо взето това ги учат- как законно и виртуозно да крадат. България никога няма да е нормална държава , от мен да знаете. Причината- матряла...
  • #18
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Шоп ( преди 4 години )
    Това кабинка от трамвайна мотриса ли е?!
  • #17
    17 rate up comment 0 rate down comment
    sam ( преди 4 години )
    Еххх пак фалирахме преди да сме почнали....
  • #16
    31 rate up comment 5 rate down comment
    Дамян ( преди 4 години )
    Завода за ел.коли в Ловеч е една гигантска далавера на Киро харварда.Първо държавата ще субсидира с 68 милиона наши пари албанеца,а той заявява,че ще произвежда по 30 000 коли на година за да получи съответното право за въглеродни емисии.После премества старата техника от Германия в България уж инвестирайки 100 милиона.Произвежда 200-300 бройки защото няма кой да ги купува и продава свободните въгл. емисии за непроизведените 29 700 автомобила.Така след 2-3 години захлебил с над 100 милиона фалит
  • #15
    21 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    В Китай един електро автомобил е около 3800 евро .В Литва същия автомобил се произвежда за7500 евро .А Българския кой ще го купи на тази цена.
  • #14
    4 rate up comment 10 rate down comment
    meripic ( преди 4 години )
    Абе тези електромобили много грозни бе!!! Кой ще го кара това!??
  • #13
    6 rate up comment 2 rate down comment
    браво ( преди 4 години )
    Вчера гледах "Смъртоносно оръжие" и там разнасяха едни куфарчета с жи ес ем-и и кат бай Патрон говореха на висок глас, че да ги видят че имат мобилен телефон.