fallback

Може ли синтетичното гориво да спаси двигателя с вътрешно горене?

Според водещ експерт, придобиването му е прекалено сложно и скъпо (ВИДЕО)

Автомобилни производители като BMW и Porsche смятат, че синтетичното гориво може да съхрани работоспособността на двигателя с вътрешно горене при по-строгите екологични стандарти. Водещият в програмата Engineering Explained - Джейсън Фенске, обаче е скептично настроен към тази нова технология.

Във време, в което бензинът и дизелът, се приготвят от природните запаси от сурова нефт, синтетичното гориво се произвежда с обединяване на различни молекули във вещество, което действа като обичайно природно изкопаемо гориво в двигателя с вътрешно горене. Предполага се, че този процес може да бъде с нулеви вредни емисии, тъй като един от компонентите в повечето синтетични горива е въглерод, който се извлича от атмосферата, отбелязва Фенске.

Това означава, че изгарянето на синтетичното гориво все още може да доведе до отделяне на вредни емисии, но те ще бъдат неутрализирани. Този тип гориво обаче има едно основно преимущество пред бензина - специфична консумация на енергия.

Фенске припомня, че като енергийна плътност то наистина отстъпва на бензина, но пък е много по-добро от водорода или литиево-йонните батерии в съвременните електромобили.

Именно тук се появява и проблемът - за да бъде по-чисто от бензина, синтетичното гориво трябва да се произвежда само от възобновяеми източници на енергия, категоричен е експертът.

Зареждането на електромобила е сравнително прост процес, докато създаването на синтетично гориво, неговото транспортиране и след това изгарянето му в двигателя с вътрешно горене добавя много етапи, което го прави по-неефективно. Съответно, по-високата специфична енергия прави този тип гориво подходящо за авиация и кораби, но дори в такива случаи производството му е твърде скъпо, казва Фенске.

Трябва да се припомни, че Porsche вече тества синтетично гориво в състезателни автомобили, като инвестира и завод в Чили. На свой ред, през миналата година BMW инвестира в компанията Prometheus Fuels, като заяви, че този стартъп може да продава синтетично гориво на цена на бензин.

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 2 години )
    Най-големия тумор съществувал някога , и разпаднал се безславно е , ссср
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма как фотоволтаиците да конглокират атома по-добро от атома няма СССР отдавна го знаеше.Най-великото държавно образувание съществувало някога.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Извличали въглерод ог атмосферата това е за раздел хумор сатира и забава
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    не 50, а 150 години сте назад, мъка, мъка, а Елън вече пуска презентации за роботи ...
  • #14
    Чук до14 ( преди 3 години )
    Яяяяяя Мъск бута ли!? Бута ли а?))))))
  • #13
    анонимен ( преди 3 години )
    Има защото горивото им компенсира тия 3 пъти за разлика от нефелите батерии сега ще ги видим тия с твърд електролит
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Мисля, че дори да създадът супер доброто синтетично гориво, на цената на бензина, пак няма бъдеще в това. Просто ефективността на ДВГ е изчерпана почти на максимум. Ел. колите след 10г. ще разперушанят и найдобрата бегачка с ДВГ ако ще и да е с 2000к.с., което естествено е невъзможно при нормален двигател и ще изисква такъв ъпгрейд на двигателя, че ще струва страшно много пари и ще има страшно кратък живот такъв двигател. Докато ел.кола с 2000к.с. ще изисква просто да 1-2 електромотора повече.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Може
  • #10
    Ах леле мале ( преди 3 години )
    Вие тука сте изпаднали от дивия запад експерти от село долнонанагорнище работещи една и съща работа или забиви изцяло в преди бай тошо и т.н. Четейки коментарите и манталитета ви на мислене ме 2050 а 2100година може и да се оправят нещата...
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    А бе кво означава синтетично гориво означава от въглища да правим бензин тия немци в 19-ти век са още обаче
fallback
Последни