fallback

Кои са 20-те най-продавани модела втора ръка в България?

Скоро вече няма да сме страната на "старите Голфове", ако се съди по статистиката

Немислимото е на път да се случи на българския автомобилен пазар: след като близо три десетилетия бяхме страната на старите Golf-ове, сега явната тенденция е да се превърнем в страната на старите Mercedes-и.      Първата позиция на Golf при моделите изглежда недостижима. Но при марките Mercedes никога не е бил толкова близо до Volkswagen         Редовно ви запознаваме със статистиката за най-продаваните марки и модели при новите автомобили. Но това е само върхът на айсберга: от 146 116 нови регистрации у нас за първите седем месеца на 2021 едва 13.6% се падат на коли под 6-месечна възраст.

 

Топ 15 марки в България, 2021
VOLKSWAGEN - 18 291 MERCEDES - 14 425 BMW - 9377 AUDI - 8994 OPEL - 8835 TOYOTA - 7575 FORD - 6116 PEUGEOT - 5665 HONDA - 4681 CITROEN - 3690 FIAT - 3565 NISSAN - 3511 RENAULT - 3442 SKODA - 2896 HYUNDAI - 2824

Впрочем споменатите 13.63% дял на новите коли от общия пазар са едно от най-добрите постижения до момента - явен признак, че българите напоследък могат да си позволят да отделят повече пари за автомобил. Още по-явен признак е съотношението при марките на пазара втора ръка.

Почти за целия период от началото на промените той бе доминиран най-вече от евтини масови коли: Volkswagen, Opel, Peugeot, Ford и Renault. Eдинствено Mercedes успяваше да се в клини в Топ 6 по популярност. Съвсем друга е картината при регистрациите през тази година. Opel се смъква от второ чак на пето място, Peugeot и Ford са изпаднали от шестицата, а Renault не е дори в Топ 12. Volkswagen запазва първото място, но с най-малкия аванс пред Mercedes, отчитан до момента. BMW и Audi се нареждат убедително на трето и четвърто място.

Регистрациите на употребявани автомобили с категории М1 (синьо), N1 (оранжево) и M1+N1 (сиво). В цялата статия се разглеждат само тези две категории. В класацията по модели са взети предвид само леките, без лекотоварните         Японските марки Toyota и Honda се изкачват нагоре по популярност, и то не с малките си градски модели, а с относително по-скъпите кросоувъри като RAV-4 и CR-V. Замогването на пазара е очевидно, но е трудно да се измери с точност, защото огромна част от сделките втора ръка се изповядват при фиктивна стойност.

Като цяло пазарът на употребявани автомобили се е съвзел след миналогодишното принудително свиване покрай локдауните: над 27% ръст на годишна база, и само около 4% изоставане спрямо предризисната 2019.       Най-продаваните модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #33
    анонимен ( преди 2 години )
    Карам Рено клио Грандтур-1.5dci- купено от магазина, вече две години си върша работата с него безпроблемно, сигурна кола с всичко в нея достатъчно като екстри.Доволен съм, извършвам си гаранционното обслужване и съм спокоен ,че колата ми е ок. Да , не е премиум кола, но ми задоволява потребностите на 100%.Пробвал съм я и на дълго до морето, става от Видин до Бургас си се пътува нормално.Който иска премиум, си е негова работа, но аз предпочетох такава кола и не съжалявам.
  • #32
    пропов ( преди 2 години )
    Ами кара им се на хората Кола. и си купуват Мерцедес. 20 годишен Мерц е по хубава кола от Корса или Голф излязли днес от завода. Който не е пробвал или не е усетил разликата - да си кара Гоуфо и да се чувства щастлив. Ако си мислите че новият автомобил няма да ви изяде главата от ядове и разходи, значиии и това ще ви изненада.
  • #31
    Яшко ( преди 2 години )
    Хахахах *** с 1000-1300 лв заплата, но кара Мерцедес...дали е Мерцедес обаче...счупи му се окачването няма пари за оригинално, слагаме каквото има, на бензина слагаме газ, масло 12 лв литъра, "чип тунинг" не знам си какво и после вика после аз карам Мерцедес хахахахахаха...
  • #30
    Аз ( преди 2 години )
    На всеки му се кара нова кола ,но не може или не иска да си купи.Да кажем че има пари за нова (не премиум)около 40к +Каско 1.4-2.5 к всяка година + парко място + останалите винетки и прочие .Значи за да си купи човек нова ко ла трябва да има още 20-30 к за поддръжка т.е. около 60-70 бонбона! Е ,каква заплата трябва да получаваш ? Затова разбирам хората които купуват втора или трета ръка коли.Всички немогат да крадат за нова кола , нали .
  • #29
    глас от тъдява ( преди 2 години )
    Това за мерцедес и другите , беше лаф от младите години на дядо ми. Последните 20 години , която и да е бюджетна изкарва без големи проблеми поне 250-350 хил. км. Оня ден един познат ми даде да ползвам една 10-годишна баничарка "Форд" на 260 хил. , ам никакви проблеми няма , вътре добре , окачването добре, 90-те кончета и те налични. Единствено някой болен мозък сложил най-неудобните копчета за прозорци , които съм срещал.
  • #28
    бъчваря ( преди 2 години )
    Ясно си личи комплекса на част от българите, след като предпочитат да купуват скъпи, чупливи и скъпи за поддръжка дараци. Цял живот са му натяквали за Мерцедес и останалите и ето, събрал 5000 лева и кой съм аз :) За Фолксваген да не говорим-надценена на старо цена, без гаранция за по-евтина експлоатация след това.
  • #27
    До 27 ( преди 2 години )
    Това го е превела някоя чиновничка със същите познания като теб. В ДВГ няма изгорели газове. Има газове, получени при изгарянето на изооктана, бутана и 3-етилентолуола. Тези газове при разширяването си отдават кинетичната си енергия чрез буталата. След това се наричат "отработили газове" - защото са си свършили вече работата в системата. "Изгорели" и "отработени" газове са термини, родени от неграмотност
  • #26
    Българина ( преди 2 години )
    Няколко съседа вече си купиха на старо запазени Мечовци.Цена - 3-4К, още около 1-2К за стягане.Возиха ме, държат 200+ без нищо да им трепне вътре, засега без оплаквания.Да си ги карат безаварийно?
  • #25
    до 26 ( преди 2 години )
    "Европейските стандарти за изгорели газове дефинират допустими стойности на изгорелите газове на моторните превозни средства, пускани на европейския пазар. Те са наречени с думата Euro и арабска (за леки коли) или римска (за товарни автомобили) цифра след нея, която означава хронологията на въвеждането им: Euro 1
  • #24
    До 25 ( преди 2 години )
    Видимо нямаш идея за какво говориш. Газовете не изгарят. На ГТП не замерват никакви други стойности освен СО
fallback
Последни