fallback

Кои са 20-те най-продавани модела втора ръка в България?

Скоро вече няма да сме страната на "старите Голфове", ако се съди по статистиката

Немислимото е на път да се случи на българския автомобилен пазар: след като близо три десетилетия бяхме страната на старите Golf-ове, сега явната тенденция е да се превърнем в страната на старите Mercedes-и.      Първата позиция на Golf при моделите изглежда недостижима. Но при марките Mercedes никога не е бил толкова близо до Volkswagen         Редовно ви запознаваме със статистиката за най-продаваните марки и модели при новите автомобили. Но това е само върхът на айсберга: от 146 116 нови регистрации у нас за първите седем месеца на 2021 едва 13.6% се падат на коли под 6-месечна възраст.

 

Топ 15 марки в България, 2021
VOLKSWAGEN - 18 291 MERCEDES - 14 425 BMW - 9377 AUDI - 8994 OPEL - 8835 TOYOTA - 7575 FORD - 6116 PEUGEOT - 5665 HONDA - 4681 CITROEN - 3690 FIAT - 3565 NISSAN - 3511 RENAULT - 3442 SKODA - 2896 HYUNDAI - 2824

Впрочем споменатите 13.63% дял на новите коли от общия пазар са едно от най-добрите постижения до момента - явен признак, че българите напоследък могат да си позволят да отделят повече пари за автомобил. Още по-явен признак е съотношението при марките на пазара втора ръка.

Почти за целия период от началото на промените той бе доминиран най-вече от евтини масови коли: Volkswagen, Opel, Peugeot, Ford и Renault. Eдинствено Mercedes успяваше да се в клини в Топ 6 по популярност. Съвсем друга е картината при регистрациите през тази година. Opel се смъква от второ чак на пето място, Peugeot и Ford са изпаднали от шестицата, а Renault не е дори в Топ 12. Volkswagen запазва първото място, но с най-малкия аванс пред Mercedes, отчитан до момента. BMW и Audi се нареждат убедително на трето и четвърто място.

Регистрациите на употребявани автомобили с категории М1 (синьо), N1 (оранжево) и M1+N1 (сиво). В цялата статия се разглеждат само тези две категории. В класацията по модели са взети предвид само леките, без лекотоварните         Японските марки Toyota и Honda се изкачват нагоре по популярност, и то не с малките си градски модели, а с относително по-скъпите кросоувъри като RAV-4 и CR-V. Замогването на пазара е очевидно, но е трудно да се измери с точност, защото огромна част от сделките втора ръка се изповядват при фиктивна стойност.

Като цяло пазарът на употребявани автомобили се е съвзел след миналогодишното принудително свиване покрай локдауните: над 27% ръст на годишна база, и само около 4% изоставане спрямо предризисната 2019.       Най-продаваните модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #13
    110 ( преди 3 години )
    Е то това не са вече легендарните мерцедеси тип танк, дето минават милион километри. Сега едно табло/дисплей да ти изгори в "премиума" и трябва да продаваш бъбрек :D
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Албанците преди години забраниха или поне много затегнаха контрола над вноса на коли над 10 години. От страх да не станат като нас автомобилното гробище на Европа. Там предполагам, че вече стар премиум е наистина премиум - гледан и поддържан по колекционерски.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Определено дела на премиумите пада - преди беше по-скоро около 2/3, сега е около 1/2. Но това по-скоро идва, от това че стават все по-сложни и скъпи за поддръжка, отколкото да му идва акъла на нашенеца. Но и обикновените марки предлагат доста повече и откъм екстри и откъм пространство през последните 10-тинаа години спрямо преди това
  • #10
    Фичо ( преди 3 години )
    И статистиката го доказва.VW Golf и Opel Asta.:)
  • #9
    shizo ( преди 3 години )
    Има статистика. А има и Фичо :D
  • #8
    Фичо ( преди 3 години )
    Напротив избор за българина е Голф или Астра. Фиат Крома, странното комби, което е често по-евтино и бързо от Астрата.Рядко има Мерцедес C клас след 2005-2010 година и 5-та серия на БМВ (китайка)
  • #7
    Андрешко ( преди 3 години )
    "Ето ви го вече най-характерния тип автомобил за българския пазар - германски премиум на повече от 15 години." Това обяснява всичко.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да обясниш на ***, че като си купи стар премиум ще стане още по-скъсан.
  • #5
    Смееех ( преди 3 години )
    Хората се усетили и рязко намалили бла бла и гледаме Рено пред шкодилак
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    Как да го няма Рено ? Това на 3то място какво е?
fallback
Последни