fallback

Кои са 20-те най-продавани модела втора ръка в България?

Скоро вече няма да сме страната на "старите Голфове", ако се съди по статистиката

Немислимото е на път да се случи на българския автомобилен пазар: след като близо три десетилетия бяхме страната на старите Golf-ове, сега явната тенденция е да се превърнем в страната на старите Mercedes-и.      Първата позиция на Golf при моделите изглежда недостижима. Но при марките Mercedes никога не е бил толкова близо до Volkswagen         Редовно ви запознаваме със статистиката за най-продаваните марки и модели при новите автомобили. Но това е само върхът на айсберга: от 146 116 нови регистрации у нас за първите седем месеца на 2021 едва 13.6% се падат на коли под 6-месечна възраст.

 

Топ 15 марки в България, 2021
VOLKSWAGEN - 18 291 MERCEDES - 14 425 BMW - 9377 AUDI - 8994 OPEL - 8835 TOYOTA - 7575 FORD - 6116 PEUGEOT - 5665 HONDA - 4681 CITROEN - 3690 FIAT - 3565 NISSAN - 3511 RENAULT - 3442 SKODA - 2896 HYUNDAI - 2824

Впрочем споменатите 13.63% дял на новите коли от общия пазар са едно от най-добрите постижения до момента - явен признак, че българите напоследък могат да си позволят да отделят повече пари за автомобил. Още по-явен признак е съотношението при марките на пазара втора ръка.

Почти за целия период от началото на промените той бе доминиран най-вече от евтини масови коли: Volkswagen, Opel, Peugeot, Ford и Renault. Eдинствено Mercedes успяваше да се в клини в Топ 6 по популярност. Съвсем друга е картината при регистрациите през тази година. Opel се смъква от второ чак на пето място, Peugeot и Ford са изпаднали от шестицата, а Renault не е дори в Топ 12. Volkswagen запазва първото място, но с най-малкия аванс пред Mercedes, отчитан до момента. BMW и Audi се нареждат убедително на трето и четвърто място.

Регистрациите на употребявани автомобили с категории М1 (синьо), N1 (оранжево) и M1+N1 (сиво). В цялата статия се разглеждат само тези две категории. В класацията по модели са взети предвид само леките, без лекотоварните         Японските марки Toyota и Honda се изкачват нагоре по популярност, и то не с малките си градски модели, а с относително по-скъпите кросоувъри като RAV-4 и CR-V. Замогването на пазара е очевидно, но е трудно да се измери с точност, защото огромна част от сделките втора ръка се изповядват при фиктивна стойност.

Като цяло пазарът на употребявани автомобили се е съвзел след миналогодишното принудително свиване покрай локдауните: над 27% ръст на годишна база, и само около 4% изоставане спрямо предризисната 2019.       Най-продаваните модели втора ръка в България (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #23
    анонимен ( преди 3 години )
    17-ти , преди 23 години си купих първия автомобил и от тогава на всеки ГТП са ми измервали изгорелите газове! Много хора си мислят , че старите коли трябва да отговарят на сегашните изисквания! Не е така- ако колата ти е модел 2000 година , на ГТП изгорелите газове трябва да отговарят на стойностите ,които са били обявени от производителя тогава!
  • #22
    младен ( преди 3 години )
    Ден и час се моля по бързо да навлизат електричките. Не за друго ами за да се приключи с тази на пушешта *** у нас.
  • #21
    Стига ва ( преди 3 години )
    Сигур щот прави двигателите на "премиума" от Щутгард викаш?)))))
  • #20
    Както винаги ( преди 3 години )
    рено пак е на челните места, в случая 3-то, ама пак както винаги - отзад напред!
  • #19
    Както винаги ( преди 3 години )
    рено пак е в челните места, в случая 3-то, ама пак както винаги - отзад напред!
  • #18
    Чико ( преди 3 години )
    Мерцедес и всички останали точка
  • #17
    Това съм Аз ,Льоклер ( преди 3 години )
    Дай му на *** немски ***,и не го търси.Ако не са немските кошове, сервизите у нас ще фалират.Айде честито на печелившите,със здраве да си ги ремонтирате !!!
  • #16
    Вин ( преди 3 години )
    До 15, 16 27 Адмирации, колеги по форум! Трябва всеки да си "излекува" желанието да си "удари *** в тавана", като спре еската пред панелката, че да шашка комшиите! Брадата и гребенчето! "Пътниците от първа и втора класа пристигат заедно!" - Стив Джобс
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    Продължавам долния пост. А нашите с премиумите, ровят из нета за по-евтини зимни или летни гуми, втора ръка. Още бая време ще мине, докато българина се научи да купува, това което ще може да поддържа и че Опел Инсигния на 8г. и Мерцедес S класа на 20,ти вършат еднаква работа и еднакво показват, че нямаш пари за нова кола. За това предпочитам да карам не премиум, но да знам че е в перфектно състояние, за разлика от всички премиуми наоколо.
  • #14
    анонимен ( преди 3 години )
    Както винаги българина е комплексар и първата му работа като продаде на баба нивата е да си купи някой дизелов, разпилен премиум на половин милион километра, върнат на 127 хиляди. След половин г., обаче като свършат парите и почва да обяснява, как Мерцедес, БМВ и Ауди са много трошливи. Имам такива колеги, които ми се смеят на сравнително новото Опелче (нямам пари за чисто нова кола), но въпреки че не е премиум, го обслужвам с всичко най-хубаво, като почнеш от гуми, та до масло. А нашите с преми
fallback
Последни