Mercedes-Benz 300 SL е един от най-иконичните автомобили на 20 век. Дотолкова иконичен, че е избран за "спортната кола на века" през 1999 г. Уникалната машина, се появява през 1954 година и шокира света с красотата си. А нейната най-характерна емблема са вратите тип "крило на чайка" (gullwing).
Три години след появата на суперуспешното купе, на сцената излиза и версия кабриолет. И двете машини водят произхода си от състезателния модел на германците Mercedes W194, който се появява през 1951 година с идеята да върне довоенната слава на марката на спортните трасета. От използваното олекотено шаси идва и името на модела SL (Super Light / Sehr Leicht).
Уникалният автомобил става истинска сензация, а в гаража си го имали известни личности като Елвис Пресли, Пабло Пикасо, София Лорен, кралят на Испания и много други. Но как точно се появява суперколата, и кои са някои от най-любопитните факти около нея, може да видите в галерията ни:
8 факта за Mercedes 300 SL, които може и да не знаете (ГАЛЕРИЯ)
Макар версията за движение по пътищата да била доста по-тежка от състезателния си събрат, тя била също толкова бърза. И, както може да се досетите, това се дължало на повече "кончета" под капака.
Състезателният SL използвал модифицирана версия на трилитровия 6-цилиндров агрегат от седана Model 300, като агрегатът се захранвал от карбуратори. "Цивилният" модел, обаче, разчитал на механичен инжекцион от Bosch. Така, мощността от 177 к.с. при спортиста била увеличена до 218 (впоследствие и 243) при модела за клиенти.