Някои шофьорски практики, които вредят на автомобила при движение в студено време, го спасяват в летните жеги. Това се отнася и за работата с автоматичната скоростна кутия, особено ако се шофира в града. Този тип трансмисии са заплашени от прегряване, тъй като в топлото време течността в тях бързо губи свойствата си, както и способността да предпазва основните детайли от прегряване. Някои от тях не са от метал, което ги прави още по-уязвими.
За кои трансмисии се отнасят тези съвети? За всички хидромеханични скоростни кутии и вариатори, където преобразувателят на въртящия момент предава въртене от двигателя към скоростната кутия. И все пак те важат най-вече за класическите автомати.
Как да предпазите автоматичната скоростната кутия от прегряване? (ГАЛЕРИЯ):
Обикновено не се препоръчва преместването на селектора на автоматичната скоростна кутия (както и на вариатора) при спиране в задръстване. При силни жеги обаче си струва да се придържане към правилото „две минути“. Ако смятат, че ще останете на светофар или в задръстване в продължение на две или повече минути, преместете скоростния лост в позиция „P” (Parking”).
Причината за това е, че основният източник на топлина в автоматика (във вариатора също) е преобразувателят на въртящия момент. Освен това, топлината се генерира главно, когато устройството работи при максимално приплъзване. Например, режим „D” е активиран, колата се задържа от спирачките. Тогава има въртене на входа, но не и на изхода. При поставяне в положение „P” се позволява на преобразувателя на въртящия момент да се върти свободно, генерирайки малко или никаква топлина. В тази позиция при спрял за повече от 2 минути автомобил температурата в кутията ще се понижи.