Хибриди, плъг-ин хибриди, електромобили: вероятно мнозина си мислят, че батериите в тях са еднакви като тип и различни само по размер. Но всъщност има две ключови разлики в начина, по който батериите се използват в хибридите и в чистите електромобили.
Разликите в батериите при хибриди, PHEV и BEV (ГАЛЕРИЯ):
Разлики във волтажа
Някои производители на електромобили вече използват високоволтови системи и техните машини се отличават драстично в това отношение от хибридите.
При други разликата е по-малка. Ford например ползва хибридни електрически системи с таван около 400 волта.
Повечето литиево-йонни клетки оперират при 3.6 волта. Събирането на 76 такива клетки в батерията на хибридния F-150 дава 274 волта. При плъг-ин хибрида Escape клетките са 84, което дава общ волтаж от малко над 300 волта.
При електрическия Mustang Mach-E обаче има цели 376 клетки, които, ако се сумират, биха надхвърлили доста максималния волтаж на системата. Затова те се монтират в четири отделни секции от по 94, всяка общо 343 волта, които после се свързват паралелно.
Някои производители на електромобили вече използват високоволтови системи и техните машини се отличават драстично в това отношение от хибридите.
При други разликата е по-малка. Ford например ползва хибридни електрически системи с таван около 400 волта.
Повечето литиево-йонни клетки оперират при 3.6 волта. Събирането на 76 такива клетки в батерията на хибридния F-150 дава 274 волта. При плъг-ин хибрида Escape клетките са 84, което дава общ волтаж от малко над 300 волта.
При електрическия Mustang Mach-E обаче има цели 376 клетки, които, ако се сумират, биха надхвърлили доста максималния волтаж на системата. Затова те се монтират в четири отделни секции от по 94, всяка общо 343 волта, които после се свързват паралелно.