Хибриди, плъг-ин хибриди, електромобили: вероятно мнозина си мислят, че батериите в тях са еднакви като тип и различни само по размер. Но всъщност има две ключови разлики в начина, по който батериите се използват в хибридите и в чистите електромобили.
Разликите в батериите при хибриди, PHEV и BEV (ГАЛЕРИЯ):
Еднакви потоци от различен размер
Първата съществена разлика е в потока на енергията към и от батерията, спрямо размера й. При умерено ускорение, да речем, и трите типа електрифицирани автомобили използват еднакво количество енергия. А при умерено спиране рекуперират с еднакво темпо.
Но при чистия електромобил батерията може да е десет пъти по-голяма от тази при PHEV. А батерията на PHEV на свой ред може да бъде десет пъти по-голяма от тази на обикновения, незареждаем от мрежата хибрид. Излиза, че съотношението между енергийния поток и капацитета на батерията се различава драстично. Колегите от C&D използват сравнение между три различни типа електрифицирани автомобили в гамата на Ford, за да подчертаят разликите.
Първата съществена разлика е в потока на енергията към и от батерията, спрямо размера й. При умерено ускорение, да речем, и трите типа електрифицирани автомобили използват еднакво количество енергия. А при умерено спиране рекуперират с еднакво темпо.
Но при чистия електромобил батерията може да е десет пъти по-голяма от тази при PHEV. А батерията на PHEV на свой ред може да бъде десет пъти по-голяма от тази на обикновения, незареждаем от мрежата хибрид. Излиза, че съотношението между енергийния поток и капацитета на батерията се различава драстично. Колегите от C&D използват сравнение между три различни типа електрифицирани автомобили в гамата на Ford, за да подчертаят разликите.