fallback

Mercedes-Benz разкри цените на EQS за Европа

Електрическият седан излиза на пазара с две задвижващи системи

Германският производител Mercedes-Benz обяви цените за Европа и стартира продажбите на електрическия си флагман EQS, който беше представен по-рано тази година.

Базираният на платформата EVA луксозен седан излиза на пазара в две модификации - EQS 450+ и ЕQS 580 4Matic, а на по-късен се очаква и трета, която ще е най-мощната в гамата на модела (800 к.с.), и се разработва от подразделението AMG. По-слабият вариант стартира на цена от 106 374 евро, а по-мощният – от 135 529 евро.

Боята „металик“ и коженият салон влизат в базовото оборудване на модела. И двете версии първоначално се предлагат с по-мощната батерия – капацитет от 108 кВт/ч, докато по-слабата – с 90 кВт/ч, ще бъде достъпна на по-късен етап. Това означава, че EQS ще получи поне една версия, която ще се превърне в базова за модела.

Задвижването на EQS 450+ става с един електромотор с постоянен магнит (PSM), поставен на задната ос, като неговата мощност е 333 к.с. При EQS 580 4Matic има два електрически двигателя и задвижване към четирите колела, като мощността е 524 к.с.

Пробегът на версията със задно задвижване е 780 км, докато тази с 4х4 изминава 676 км. Така и двете модификация на EQS превъзхождат основния си конкурент на пазара Tesla Model S, която във версията Plaid изминава 628 км. Друг съперник – Porsche Taycan, е далеч назад със своя пробег от максимум 484 км.

С дължина от 5,21 метра, EQS е приблизително толкова дълъг, колкото нормалната S-Class. За разлика от модела, задвижван с конвенционални двигатели, EQS предлага голям багажник, чийто обем е 610 литра, но при свалени задни седалки нараства до 1770 литра.

Една от особеностите е изключително добрата аеродинамика. Коефициентът на съпротивление от 0,20 е световен рекорд за сериен автомобил. В салона пък прави впечатление огромният хипер-екран, който е част от новата информационно-развлекателна система MBUX.

Още снимки на европейските версии на Mercedes-Benz EQS - вижте в галепията:

Снимки: Mercedes-Benz

fallback
  • #12
    Who Cares ( преди 3 години )
    След 10-15 години хората ще се чудят какви абдали са давали такива пари за кола компактен клас...
  • #11
    Явно ... ( преди 3 години )
    общаците и ягодоберачите, които се явяват "новите лица" на БГ-***, усилено са плюли и тук! Е как не - толкова време тренираха по площади и сокаци ...
  • #10
    джъст-мен=Дрт УАЙТ Б ( преди 3 години )
    И когато ИТС-ъ-МЪСТ реши и пусне на конвейера доусъвършенствания Плайд + и то съответно на по-ниска цена с пробег близък и над 1000 км и вече пак еМ-Бечките отиват на опашката да гледат, да се чудят и маят - що никой не ще да ги купи за тия пачки паре
  • #9
    KAYK ( преди 3 години )
    "Перфърманса" и особено изработката на теслътъ, сравено с Мерца е като на дачия!
  • #8
    анонимен ( преди 3 години )
    Тея пари за тази Елантра???
  • #7
    Чичо ви ( преди 3 години )
    Когато Мерцедес се заеме сериозно с нещо, останалите могат само да гледат и да се учат!
  • #6
    Alex ( преди 3 години )
    За САЩ цените са грубо с над 30% надолу, дори до 40%
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    100 пъти по-добра и по-евтина от варианта с ДВГ.
  • #4
    VAYK ( преди 3 години )
    Безспорно рейнджа е по-добър, но перформънса на Теслата е ненадминат! А и ме съмнява Мъскчо, ако реши че няма да направи кола с 1000км. пробег, а и да не забравяме хардуерната архитектура на Теслите, която е топ!
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    от 105 до 140 хиляди евро, а после плюете тесла, мъка, мъка
fallback
Последни