Легендарният инженер и основател на Lotus Cars - Колин Чапмън, обича да казва: „Опрости максимално един автомобил, а после го направи по-лек“. Продукция на днешните производители доказва, че британецът е напълно прав. Мощният двигател ви прави бърз на правата, но ниското тегло – навсякъде. Вижте Lotus Elise (на снимката), който с атмосферния двигател на Toyota с обем 1,6 литра и 136 к.с. ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди. А на технична писта роудстърът оставя зад себе си дори суперколи.

В наши дни повечето автомобили (дори тези от сегмент B) тежат над 1 тон, като това се дължи на огромния брой опции и системи за безопасност. Примери това са Fiat 500 с роботизирана трансмисия Dualogic тежи 980 кг, докато Mini Cooper с три врати – 1085 кг. По-голямата Kia Rio достига цели 1200 кг във версията с автоматични скорости.
Днешната подборка припомня едни славни и безвъзвратно отишли си времена, когато производителите можеха да си позволят „да поставят на диета“ дори серийни автомобили, тъй като не е трябвало да отговарят на многобройните изисквания за сертифициране. Все пак в списъка има и два по-съвременни автомобила, като единият е на ток.
Най-леките коли в историята (ГАЛЕРИЯ):
В началото на 90-те години британският инженер Гордън Мъри е зает с подготовката на старта на производство на суперколата McLaren F1. В малкото си свободно време той работи и над още един проект, който е негов личен. Той се казва LCC (Light Car Company), като машината е наречена „Ракета“.
LCC Rocket получава разрешение за движение по обществени пътища, като е оборудван с двигател Yamaha, развиващ мощност от 145 до 167 к.с. Благодарение на теглото си от 386 кг машината ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,4 секунди, а максималната скорост достига 230 км. За 8 години производство са сглобени 55 бройки от този модел.


0