Опитите за направата на възможно най-икономичните автомобили стартираха повече от преди половин век. Повечето от тях са на японски и европейски производители, което е напълно логично, защото в Северна Америка, например, въпросът с разхода на гориво никога не е бил толкова важен.
За всички тези години бяха създадени редица модели, подчинени именно на по-ниския разход. В случая ще ви покажем 8 концептуални модела, създадени с тази цел. Те така и не се появиха в серийно производство, но част от техните технологии бяха използвани от техните създатели.
8 икономични и необичайни концепции (ГАЛЕРИЯ):
Първият е бензинов V8 с обем 3,8 литра и система за автоматично изключване на половината от цилиндрите. Вторият е 6-цилиндров битурбо дизел, който на прототипа харчи едва 7,5 л/100 км. А третият е компактен и мощен газово-турбинен мотор.
Всички агрегати се комбинират с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Капакът на двигателя на този автомобил се отваря настрани. Въпреки че не се появява в серийно производство, някои други решения от тази концепция са използвани при следващите модели на марката.
Първият е бензинов V8 с обем 3,8 литра и система за автоматично изключване на половината от цилиндрите. Вторият е 6-цилиндров битурбо дизел, който на прототипа харчи едва 7,5 л/100 км. А третият е компактен и мощен газово-турбинен мотор.
Всички агрегати се комбинират с 4-степенна автоматична скоростна кутия. Капакът на двигателя на този автомобил се отваря настрани. Въпреки че не се появява в серийно производство, някои други решения от тази концепция са използвани при следващите модели на марката.