IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

„Бебето на Tesla” е готово да излезе на пътя

Най-евтиният модел на бранда ще струва 25 000 долара, но не и в Европа

Първите прототипи на най-евтиния електромобил на Tesla, който вероятно ще се казва Model 2, ще започнат пълноценни тестове до края на годината. Досега се твърдеше, че компактният хечбек ще излезе през 2023 година, но според последните сведения появата му ще бъде изтеглена за по-рано.


Tesla Model 2


Информации от Китай сочат, че най-евтината Tesla вече е напълно готова, като доставчиците на компоненти и оборудване вече са предупредени да се подготвят за старт на серийно производство още в края на 2021година. Компактният модел е бил одобрен от Илон Мъск, като вече е ясна и цената му – 25 000 долара.

Подобна стойност ще бъде постигната благодарение на намаление на производствените разходи, тъй като новият електромобил ще използва повечето компоненти на Model 3. Батериите от ново поколение ще позволят намаляване на цената под 100 долара за кВт/ч, като едновременно с това пробегът ще бъде увеличен с 16%. Прогнозите за Model 2 (все още името не е потвърдено) са 400 автономност при използване на акумулатор с капацитет 50 кВт/ч.

Любопитното е, че цената от 25 000 долара ще важи за САЩ и Китай, където сегашният най-евтин електромобил на Tesla – Model 3, струва 35 000 долара. В Европа „Бебето на Tesla”, както вече някои наричат компактният електромобил, ще бъде по-скъпо – около 30 000 евро.

Снимка: Insideevs

0 от 500
  • #21
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    за българското ДДС говорихме, ей, лесно се превъзбуждате
  • #20
    0 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Няма никаква разлика в колите за САЩ и в Европа, който мисли друга изобщо не е наясно, има разлика само в еко изискванията, но тука говорим за електрическа кола, която няма да има нищо повече или по-малко в САЩ или в Европа, това си е ценова политика на Мъск. Цените на колите никога не се публикуват с ДДС, никога не е било и никога няма да бъде, по-простата причина че всяка държава има различни данъци.
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    В Европа можеш да внесеш всякакви автомобили, но я се опитай да ги регистрираш? (Не говоря за България, където КАТ "не забелязва" дори очевидни неща като червените мигачи.)
  • #18
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    За да се продава в Европа всеки модел трябва да се сертифицира, процедурата е скъпа и тежка, автомобилите трябва да отговарят на редица изисквания уж за безопасност и сигурност, които липсват в САЩ, Китай и Япония, Русия. Тази така наречена "загриженост" за сигурността и здравето на хората на ЕС всъщност е това е което оскъпява най-много колите. Това е един вид протекция за местните производители, която оскъпява колите без да води до повишаване на качеството им за съжаление.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    25000 долара за САЩ и Китай а 30000 евро в Европа, ако го обърнем в долари става 35670 долара. Или в Европа ще са с 10670 долара по-скъпи отколкото в САЩ и Китай и това преди данъци. Това защо? Защото Европееца обича да дава повече пари за кола? Защото е по-богат? Нещо не хващам логиката. А ако си я купя от америка и си я внеса, дали транспортните разходи ще ми излязат повече от 10670 долара?
  • #16
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    ЕС си е кофти шега точно като федерацията от стар трек. Тресат се от наивност, социализъм и страх.
  • #15
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази кола ще направи ел колите масови и хората ще разберат колко по-добри са от динозавърските отровни ДВГ.
  • #14
    6 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Европа стана тотална щета, то тук и да ти я подарят трябва да се замислиш след като Тесла нямат сервиз и тяхни станции има само една.
  • #13
    4 rate up comment 12 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    Наркончо иска да пусне поредния миксер който ще тестват клиентите на пътя, вместо той да дава пари, както всеки нормален автопроизводител. Но какво че ще изхвръкне някоя панорама, че автопилота ще забие шофера в някое дърво и какво като интериора от претопени легени скърца и се разпада, както и окачването. Всичко това ще го тестват клиентите, ако и тази каручка я пуснат, защото електрофанатиците още чакат Сайбъртрък и камион. Ще падна от смях, колко заблудени хора има по света.
  • #12
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Закачка, не преживявайте дълбоко. История чута от немски приятел. Преди ок. 25 г. голям бос в Мерцедес ужасно се дразнел, че секретарката му кара старо БМВ3, което паркирала сред дебели, лъскави мерцове служ паркинг. Това станало причина за появата на А класа :). Е, не само това, де! Всички започнаха първо да продават всичко, след това да произвеждат всичко. Глобална работа. Ама се приказва, че от този момент Мрецедес вече е загубил магията си, просто е заел позиция в горен край ширпотребата:)