Британското автомобилно издание What Car? състави класация на моделите с най-много проблеми. Тя е направена след допитване до 13 000 собственици на авточобили, които е трябвало да съобщят за всички проблеми по тях, появили се през последните 12 месеца.
При изготвянето на списъка са задавани въпроси за стойността на направените ремонти, както и за тяхната продължителност. Освен това, създателите на тази класация са отчели и категорията на повредите – от най-прости до най-сложни, като в последните попадат тези на двигателя и трансмисията.
В допитването са участвали собственици на 175 различни модела от 31 марки. Цялата получена информация е анализирана и така е съставена класация за най-проблемните коли на възраст до 20 години. Автомобилите са подредени от най-малко чупливите към най-много, като след всеки от тях е посочен процент на надеждност.
Местата от 25 до 11-о заемат следните модели: BMW 2 Series Active/Gran Tourer (2015-досега) – 78,3%, Audi A6 (2011-2018) – 76,7%, Range Rover Sport (2013-досега) – 76,5%, Jaguar XF (2007-2015) – 76,5%, Volvo XC90 (2002-2015) – 75%, Volkswagen Golf (2009-2013) – 74,9%, Mercedes E-Class (2002-2009) – 74,9%, BMW 6-Series (2011-2018) – 73,7%, Opel Corsa (2006-2012) – 73,0%, Porsche 911 (2004-2011) – 71,9%, Ford Mondeo (2007-2014) – 64,8%, Mazda 6 (2007-2012) – 63,5%, Volkswagen Touran (2003-2015) – 63,3%, Citroen Grand C4 Picasso (2014-досега) – 61,7% и Volkswagen Tiguan (2007-2016) – 61%.
Топ 10 на най-проблемните модели до 20 година (ГАЛЕРИЯ):
Процентът на повреди при Macan – 36%, не е сред най-високите, но проблемът е, че тяхното отстраняване е доста скъпо. Над 30% от ремонтите са стрували над 1700 евро, а около 50% от собствениците са платили между 300 и 1000 евро. От друга страна – 80% от автомобилите са прекарали по-малко от седмица в сервиза. Проблемите включват скоростна кутия/съединител, електрическа система на двигатели, окачване, спирачки, двигател и горивна система.