Отдавна подозираме, че електрификацията ще означава край за най-достъпните автомобили на пазара, но друго е, когато предположенията бъдат потвърдени от един от хората, които създават електрическото бъдеще. Automedia участва в международна кръгла маса с Филип Брюне, старши вицепрезидента на Renault по задвижването и инженерната част, и успя да му зададе няколко въпроса за очертанията на това бъдеще.
Филип Брюне, вицепрезидентът на Renault Group по задвижването и инженерната част
Френската група от близо десетилетие е най-големият играч на българския пазар за нови автомобили, а произвежданата от нея Dacia Dokker почти неизменно бе най-продаваният нов автомобил у нас. Амбицията на Европейската комисия да забрани продажбите на двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035 година обаче слага точка на подобни модели. Eто какво ни обясни Филип Брюне.
10 ключови отговора за електромобилите от Филип Брюне (ГАЛЕРИЯ):
Когато говорим за батерия с твърд електролит, трябва да уточним какво имаме предвид. Има разлика между батерия с твърд електролит, и изцяло твърда батерия. Някои конкуренти наричат "батерия с твърд електролит" технология, при която все още има малка течна част в електролита. Но при тази схема не можеш да получиш двете основни предимства на твърдите батерии - отпадналата нужда от охлаждане, и високата енергийна плътност. Затова смятаме, че истинският пробив ще е батерия с изцяло твърд електролит, при която се надяваме да получим 1000 ватчаса за литър - с поне 30-35% повече от батериите, които имаме днес. За целта трябва да доразвием полимерната технология, която още не е готова за серийно производство. Не сме овладели напълно тази технология, нито пък за момента знаем как да постигнем икономически съобразна цена при нея. Когато постигнем тези две неща, твърдата батерия ще ни позволи да намалим осезаемо цената, защото няма да има нужда от охладителна система. А и рискът от пожар при нея е съвсем минимален.