Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Обявеният от производителя ресурс е 250 000 км, но много собственици съобщават, че той е задминат и пробегът на автомобила им достига дори 400 000, без да се е налагал ремонт на кутията. Проблемите се появяват при използване в задръствания, като слабото звено е топлообменникът, чиито клетки често се запушват. Затова се препоръчва той да се замени с външен радиатор по време на ремонт, както и, разбира се, да не се пести от масло.