Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Производителят на тази трансмисия твърди, че тя не се нуждае от смяна на маслото, но това по-скоро е рекламен трик. Да, то не е необходимо, ако искате постоянно да ремонтирате корпуса на клапана и други части, страдащи от износване. Ако не желаете да се сблъскате с тези проблеми, сменяйте маслото на всеки 50 000 км. Така шансовете да докажете, че това е една от скоростните кутии, които могат да изкарат половин милион километра, се увеличават значително.