Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Кутията може да издържи над 350 000 км, но изисква изключително внимателно отношение преди всичко заради не много ефективната охладителна система, която може да доведе до прегряване. Поправката на тази трансмисия е доста сложна заради липсата на патентован комплект за ремонт на соленоиди. Така че, за да постигнете рекорден пробег, трябва да избягвате тласъците в летните задръствания и да сменяте маслото по-често.