Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Конструкцията на тези трансмисии е сравнително прост, затова и ремонтът е лесен. Обявеният от производителя ресурс е 180 000 км, като в повечето случаи той се покрива без проблеми. При някои автомобили кутия изкарва над 300 000 км, което сериозно повлия върху популярността на корейските марки.
Същите агрегати, но под друго име, се използват още от модели на Jeep и SsangYong. Някои варианти на тези скоростния кутии – 8-степенната A8LR1 / A8TR1, също е сред успешните на пазара.