Един от основните параметри при избора на автомобил е ресурсът на основните му системи. Сред тях е скоростната кутия, която е вторият най-скъп агрегат след двигателя. Нейният ремонт е труден и скъп, като се осъществява в специализиран сервиз. И никой собственик не иска да стига до него.
Към момента е доста трудно да се оцени истинския ресурс на най-новите скоростни кутии, тъй като те се появиха през последните 5-6 години, но пък „автоматите“ от предишното поколение вече са добре проучени. И ако търси кросоувър с два медала, има откъде да се информиране за здравината на неговата скоростна кутия. Ето няколко примера за надежди хидравлични автоматици, поставяни на модели от този клас.
5 кросоувъра на старо с неубиваем „автомат“ (ГАЛЕРИЯ):
Петстепенният Aisin TB-50LS (известен още като A750F за Toyota, а също така и като 5AWF за Mitsubishi) се произвежда от 2003 година. Той е създаден предимно за V6 двигатели V6, като все още се използва на Pajero и L200. Доскоро се поставяше и на Toyota LC, Hilux и Fortuner, както и на Suzuki Grand Vitara.