IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Китайци представиха революционни батерии

Натриево-йонните акумулатори на CATL обещават отлична работа на студено, бързо зареждане и по-добра цена

Компанията CATL представи нов тип батерии за електромобили. Натриево-йонните клетки са с нов химически състав и макар да нямат енергийната плътност на литиево-желязно-фосфатните (LFP)батерии обещават редица други предимства. А китайският производител е първият сред световните гиганти, лансирал тази технология.


Натриево-йонни батерии


Новата батерия на CATL, която е разработена чрез търсенето на алтернатива за традиционните литиево-йонни клетки, е направена от различни материали и ще се възползва от независимостта си от скъпи метали и редки суровини, които напоследък постоянно не достигат, а цените им растат.

Новият тип батерии ще се произвеждат в модули, идентични с тези на литиево-йонните акумулатори. По този начин ще могат да се използват и при настоящите шасита на елктромобили, като ще се ползват и същите компоненти за свързване и монтаж.

Новите батерии ще имат солидната енергийна плътност от 160 Wh на килограм, ще могат да се зареждат на ултрабързи станции и ще са устойчиви на студ. Според президента на CATL Жанг Юкун, компанията ще може да предложи готов за комерсиализация продукт още през 2023 година, а цените ще са по-ниски от тези на споменатите LFP батерии.


Натриево-йонни батерии


Новите натриево-йонни акумулатори би трябвало да се представят доста добре при студено време – при тестове на температура от -20 градуса по Целзий, батериите са показали капацитет само с 10% по-нисък, отколкото при експлоатация в оптимални климатични условия. 

Китайският производител вече работи и по второ поколение на батериите, като обещава енергийната плътност там да е още по-добра - 200 Wh/кг. Но и настоящите показатели от 160 Wh също са рекордни, на фона на подобни продукти, обявени от други компании. В сравнение с LFP натриево-йонните клетки имат сходна издръжливост и надеждност, но ще са по-евтини за производство и ще могат да се зареждат по-бързо.

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Преминаващ ( преди 1 месец )
    Изработката и последствие преработката на една стара батерия е в пъти по-замърсяваща технология от отработените газове на един 20 годишен автомобил ! Факт, който "еколозите" не споменават !
  • #9
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Пешо ( преди 1 месец )
    Макар да съм поддръжник на алтернативните решения, виждам един сериозен проблем в бъдещето. Дори да има достатъчно мощности за осигуряване на нужната електрическа енергия, не ми го побира ума, каква трябва да бъде електропреносната мрежа за да осигури огромното количество потребено за единица време, особено когато има хиляди бързозарядни станции към една подстанция!?
  • #8
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Някой ( преди 1 месец )
    До 7. Въпроса е, не колко е плътна да тежи. Жигулския ти акумулатор. А колко мощност може да съхранява в един килограм батерия. Тоест колкото по - лека, по - евтина, и повече количество запазена мощност. Толкова по-добра батерия. И обратното. Колкото по-тежка, пък не съхраняваща добре енергия, означава по-калпава.
  • #7
    4 rate up comment 10 rate down comment
    ВАЗ ( преди 1 месец )
    Че на времето батерията на Жигулата ми беше толкова енергийно ли или не знам как там плътна, че виждах бая зор докато я занеса в къщи до чарджера. Ама се използваха истински метали не като сега. Аматьори.
  • #6
    17 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Toyota са до голяма степен прави че електромобилите не са по екологични от тези с двигател. И това не е заради това че са кои знае колко технологично изостанали или не могата да наваксат и пак да са си на печалба, а защото не смятат това за правилния еколкогичен избор. Двигателя също не е, но и батериите не са. Но нали е важно двете крайности винаги да спорят и да заобикалят всички останали гледни точки. Интереса клати феса, а овцата се води по кучето
  • #5
    15 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тази батерия за коли може и да не стане, но за енвргетикара би била чудесна, предвид цената и. Там ниско тегло и обем не се търсят.
  • #4
    2 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като нямат енергиината плътност за кво говорим изобщо.Бъдещето е биогориов тва е
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ха-ха, много ясно че азиатците правят технологичните революции. Германските дърводелци само седят и чакат азиатците да им произведат батерии за електромобилите, защото най-напредналите им технологии - тракащите дизели ги забраниха поради канцерогенност. Апоропо, новата Тесла модел еС с японските батерии видяхте ли как направи за смях немския Ташкан с корейските батерии?
  • #2
    19 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако питате Тойота тези батерии тровят много повече земята от ДВГ, А електрическите коли замърсяват много повече от колите с ДВГ, естествено това го говорят, защото са най-изостаналата технологично компания и са единствената, която още няма ел.коли. Докато Китайци, американци и германци превземат пазари с електрическите си коли.
  • #1
    6 rate up comment 11 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    Това нищо не е. Германците вече ще могат да правят даже оловни акумолатори с киселина. По добри даже от на Монбат и на Искра Търговище.