IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Обвиниха Toyota, че пречи на електрификацията

Компанията критикувала мерките на властите в САЩ за подпомагане на „зелените“ автомобили

Японският производител Toyota пречи на масовото разпространение на електрически автомобили в САЩ, твърди The New York Times. По информация на изданието, топ-мениджъри от компанията са се срещнали с представители на Конгреса на САЩ и остро са критикували решението на администрацията на президента Джо Байдън за финансова подкрепа за развитието на електрическия транспорт.


Toyota


Основният аргумент на японската марка срещу електрическите автомобили е, че емисиите, произтичащи от генериране на електричество, са по-опасни за околната среда, отколкото отработените газове на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Именно това мнение е интерпретирано като възпрепятстване на разпространението на електрически превозни средства в САЩ.

Според постановлението на президентската администрация, държавата ще отдели 174 млрд. долара за популяризиране на електрически превозни средства. От тази сума 100 млрд. долара ще отидат за субсидии за купувачи, 45 млрд. за електрифициране на автобусни паркове, 15 млрд. за разширяване на инфраструктурата на зарядни станции, а останалите 10 млрд. за стимулиране продажби на „зелени“ камиони.

От своя страна Toyota е поискала хибридите и автомобилите с водород да бъдат включени в списъка за финансова подкрепа. Според The New York Times, японският автомобилен производител води подобна политика не само в САЩ, но и в други страни, включително Европа, Индия и Япония.

Експерти обясниха позицията на Toyota с факта, че компанията забележимо изостава от конкурентите си в електрификацията на моделната гама. През пролетта на 2021 година японският производител обяви, че ще представи на пазара 15 нови електрически модела в рамките на пет години.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 1 месец )
    Тойота през април 2020 бяха продали 15 милиона хибдира и бяха спестили на атмосферата 118 милиона тона въглероден двуокис. В момента брояча на Тесла показва 19 милиона тона. Не знам кой е по-изостанал технологично, но е очевидно кой по-ефективно намалява емисиите.
  • #17
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота се задържа малко по-дълго от Хонда, Субару, Митсубиши и дори Нисан, които не можаха да издържат на технологичния натиск в Европа и се отказаха. Но съдбата им е подписана, при положение, че вместо да разработват технологии, харчат парите за лобиране.
  • #16
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тойота от технологична изостаналост, бездействие и грешна стратегия не и остана друго, освен да си насочи бъдещето към пазарите от третия свят - Русия, Бразилия, Индия, Близкия изток - където ДВГ ще се продават още известно време. След 10-15 г. ще може да купи технологии я от Тесла, я от VW и да започне да произвежда електромобили, но пазарният и дял ще е 1/3 от сегашния.
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #10, напротив. Обикновените са по-неефективни от автобусен транспорт, макар и не много, а маглев и високоскоростните на релси са МНОГО по-неефективни.
  • #14
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Аз ( преди 1 месец )
    Каква електрификация бе? Колко енергия е необходима да се възпроизведе един електромобил? И колко енергия е необходима за рециклирането му след изтичане на жизнения му цикъл? Какво се случва милионите батерии? Къде е екологията тук?
  • #13
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Тия коли СЕГА като гледам бг мобилето имат втора ръка ш. Цените на батериите в момента са под 150 лв на киловатчас. Но няма излезли от употреба, понеже клетките от автомобилен клас са с живот 20 години. След това се сещам - нова батерия на цената на горивото, поддръжка и данъци за година. Особено след като въглеродния данък върху горивата влезе в сила в ЕС и бенза подгони 3-4 кинта
  • #12
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Никата ( преди 1 месец )
    Станциите искат кабели до тях и то дебели, искат трафопост, който да понесе, нали тва не е бензиностанция с 5 колонки, не става за 3 мин на кола, искат се много станции, много регулации, трафове, ел преносна мрежа която да издържи тия киловати, искат се ясни условия за батериите, рециклаж, смяна и т.н и т.н не си въобразявайте, че ще стане със щракване като по филмите хоп и 2035 всички на ток. Тия коли няма да имат 2ра ръка, заради цените на батериите, нали се сещате кво ша стане след тва...
  • #11
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Никата ( преди 1 месец )
    Тохота са абсолютно прави да го кажат, макар мотивите им да са някак неясни и далеч не толкова праволинейни.. Определено темповете, с които се раздават срокове за електрификация при колите са нереални и абсурдни. Всеки скача като в Щатски филм, но никой не се замисля, че изграждането на станции само ще е адска драма, и няма как да се произвеждат толко батерии без фабрики за рециклиране, активно, каквито няма все още. Има много периферни проблеми, да хакнеш ток на кола е най-лесното...
  • #10
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    7, Ако говориш за "Маглев" стрелите си прав, за "страндартните" изобщо не си. В момента се разширяват, с цел да заменят вътрешни полети, дори между столиците. Има линии в Европа, но далеч не всяка страна е на същото ниво, в Германия линиите се използват от товарни, регио влакове, докато във Франция, TGV си има собствено трасе. Те ако качат камионите на влакове, трафика и газовете ще паднат, но там пак говорим за интереси, не за екология.
  • #9
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нещата са прости - на света има определено количество мини за метали и те могат да изкопаят определено количество такива в следващите 10 г. Нови мини ще има, но те се разработват с години. После, има определено количество фабрики за аноди и катоди. Има ограничен брой фабрики за батерии. Във всички тях, Тойота няма запазен практически никакъв капацитет за близките няколко години. Затова вдигат шум до небето. GM, Ford, Volvo, VW, Tesla, Renault, Stellantis - всички строят фабрики и имат договори.