Японският производител Toyota пречи на масовото разпространение на електрически автомобили в САЩ, твърди The New York Times. По информация на изданието, топ-мениджъри от компанията са се срещнали с представители на Конгреса на САЩ и остро са критикували решението на администрацията на президента Джо Байдън за финансова подкрепа за развитието на електрическия транспорт.
Основният аргумент на японската марка срещу електрическите автомобили е, че емисиите, произтичащи от генериране на електричество, са по-опасни за околната среда, отколкото отработените газове на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Именно това мнение е интерпретирано като възпрепятстване на разпространението на електрически превозни средства в САЩ.
Според постановлението на президентската администрация, държавата ще отдели 174 млрд. долара за популяризиране на електрически превозни средства. От тази сума 100 млрд. долара ще отидат за субсидии за купувачи, 45 млрд. за електрифициране на автобусни паркове, 15 млрд. за разширяване на инфраструктурата на зарядни станции, а останалите 10 млрд. за стимулиране продажби на „зелени“ камиони.
От своя страна Toyota е поискала хибридите и автомобилите с водород да бъдат включени в списъка за финансова подкрепа. Според The New York Times, японският автомобилен производител води подобна политика не само в САЩ, но и в други страни, включително Европа, Индия и Япония.
Експерти обясниха позицията на Toyota с факта, че компанията забележимо изостава от конкурентите си в електрификацията на моделната гама. През пролетта на 2021 година японският производител обяви, че ще представи на пазара 15 нови електрически модела в рамките на пет години.
Снимка: Toyota