По правило, когато става въпрос за надеждни и висококачествени автомобили, хората преди всичко се сещат за компании от Германия, като основно вниманието се насочва към премиум-марките Mercedes-Benz, BMW и Audi. Първата от тях си е спечелила репутацията на производител на забележителни, но и доста скъпи модели, което кара много хора да се ориентират към пазара на употребявани автомобили, където цените са по-високи.
Едно популярните предложения на коли на старо е Mercedes-Benz M-Class, който се появи още в края на миналия век. За по-малко от 10 000 евро може да се намери второто поколение на модела (W164), излязло през 2005 година. То до известна степен повтаря първото, но има и доста промени. Например, това вече не е рама, което предизвика опасения, че ще вложи всъдеходните способности на автомобила, но това не се случи.
Сред предимствата на всъдехода е задвижването на четирите колела с понижаващи предавки и блокировки на диференциали. Освен това, може да бъде открита версия с пневматично окачване, при която пътният просвет е увеличен и това допълнително подобрява представянето при тежки условия.
Струва ли си M-Class на старо (ГАЛЕРИЯ):
Скоростната кутия при второто поколение на Mercedes-Benz M-Class е 7-степенна G-Tronic, която е сред най-надеждните пазара. Тя не се нужда от обслужване, защото маслото в нея е проектирано за целия срок на служба. Някои собственици се оплакват, че още преди автомобилът им да е изминал 100 000 км, от строя излиза лагера на скоростна кутия, който се сменя заедно с кардановия вал. Като недостатък е посочена и работата на мотора за понижаващата предавка, който се уврежда, тъй като не е защитен от мръсотията по пътищата.