Много често собственици на автомобили се оплакват от това, че са били измамени в сервиза, в който са оставили своето превозно средство за ремонт. По правило, това се случва в малки работилници, където предлагат по-евтини услуги. Сервизите на официалните представители на съответните марки трудно биха направили подобно нещо, тъй като там контролът е на високо ниво, а и те самите нямат сметка да заблуждават клиентите си.
В малките сервизи обаче нещата не стоят така и посещението при тях крие своите рискове. Там могат да се възползват от липсата на технически познания у клиента и да го заблудят за състоянието на неговия автомобил, а също така и с ремонта, който трябва да бъде направен. Съответно, той ще трябва да плати по-висока цена, без да е имало нужда.
6 примера за измама в сервиза (ГАЛЕРИЯ):
Един от най-често срещаните методи за измама в сервиза е замяната на стари части със същите. Механикът може да заблуди собственика на автомобила (особено, ако той няма технически познания), че някой детайл или агрегат се нуждае от замяна, без това да бъде нужно. И съответно да постави отново стара част, но да я таксува като нова.
Това може да бъде избегнато сравнително лесно. Поискайте да ви бъде показана „дефектната част“. В много случаи дори с просто око може да се разбера дали тя действително е увредена и е трябвало да бъде заменена. Ако не вярвате на очите си, вземете я (тя си е ваша собственост) и я занесете в друг сервиз, където ще я проверят.