Много често собственици на автомобили се оплакват от това, че са били измамени в сервиза, в който са оставили своето превозно средство за ремонт. По правило, това се случва в малки работилници, където предлагат по-евтини услуги. Сервизите на официалните представители на съответните марки трудно биха направили подобно нещо, тъй като там контролът е на високо ниво, а и те самите нямат сметка да заблуждават клиентите си.
В малките сервизи обаче нещата не стоят така и посещението при тях крие своите рискове. Там могат да се възползват от липсата на технически познания у клиента и да го заблудят за състоянието на неговия автомобил, а също така и с ремонта, който трябва да бъде направен. Съответно, той ще трябва да плати по-висока цена, без да е имало нужда.
6 примера за измама в сервиза (ГАЛЕРИЯ):
Този метод също се случва понякога, макар и сравнително по-рядко, като това обикновено става при сервизите, чиито услуги са по-скъпи, а поправката изисква повече време, като то също се таксува. В сервиза преценяват, че ремонтът не е чак толкова сериозен и може да бъде извършен на място, където цените са по-ниски. Клиентът обаче не е уведомен за това и плаща по скъпата тарифа.
Как може да се провери, дали автомобилът е ремонтиран именно в сервиза, в който е оставен? Това не толкова лесно, но все пак е възможно. Клиентът може да поиска снимки от процеса на самия ремонт или пък да се обажда или да пристига лично в сервиза, за да провели лично как върви ремонта на колата.