Експертите от изданието ABW.BY, въоръжени с необходимото оборудване, решиха да проверят, кои автомобили се нагряват най-малко в жегата. Логично, най-добре на високи летни температури издържат белите превозни средства.
Температурата на покрива при тях е била 46 градуса. На второ място с резултат 49-56 градуса се нареждат сребристите коли, а малко по-зле със слънчевите лъчи се справят златисто-кафявите – 59 градуса. При тъмните модели температурата преминава 60 градуса, като при сините е 61, а при черните – между 67 и 75 градуса.
Експериментът показва още, че разликата в салона на колите не е чак толкова голяма. При бял автомобил УАЗ „Патриот“ тя е била най-ниска, докато на обратния полюс е черна Mazda3. И причината за това не е само в цвета на автомобила, тъй като разликата между сребристо Audi A6 и черен VW Passat е само един градус.
Експериментът показва, че Passat и Renault Talisman (също черно) са се оказали по-малко нагрети от сребристо BMW E34, което показва, че невинаги само цветът е от значение за нагряването на автомобила. По-важно е как и къде е паркиран той.
Ако слънчевите лъчи падат върху задната част, температурата в салона е по-ниска. А ако те са насочени върху торпедото, предният панел може да се нагрее до над 80 градуса и това да окаже влияние и върху целия салон, който ще се нужда от много време, за да изстине.