Винаги сме се чудели с какво ще си запълват времето повечето хора, ако "Левски" и ЦСКА например западнат до степен да не предизвикват интерес. Вече не се чудим: новата линия на разделение и безкрайни спорове в обществото е ясна. Тя, разбира се, е "за" и "против" електромобилите.
Съдейки и по собствения ни форум, разделението по този фронт става все по-явно, а споровете - все по-ожесточени. Което е странно, защото по наше мнение електромобилите днес по никакъв начин не би трябвало да предизвикват крайни емоции: те нито са достатъчно съвършени и безгрешни, за да извикват религиозна вярност, нито са толкова неприятни и недодялани, че да оправдаят омразата на бензиновите фанатици.
Всъщност, както обикновено е случаят с крайните мнения, и тези са плод по-скоро на недостатъчно разбиране и сляпо повтаряне на опорни точки. Ето 12 въпроса за електромобилите, на които непредубедени експерти се опитват да дадат максимално честни отговори.
12 откровени отговора за електромобилите (ГАЛЕРИЯ):
Въпросът за обхвата на електромобилите с едно зареждане на батерията е ключов, за да преодолеят недоверието на клиентите. Но опитът до момента не помага особено в това отношение - просто защото показателят доста лавира в зависимост от външната температура.
Максималният обхват, с който се хвалят производителите, е постижим при температури около 22-25 градуса по Целзий. Колкото повече се отклоняват те от тази идеална среда, толкова повече енергия е нужна да се поддържа нормална температура в салона и на самата батерия. Тест на американската ААА с включени системи показа, че обхватът на електромобилите намалява средно с 41%, когато температурата е -6 градуса, и със 17%, ако температурата е 35 градуса.
Донякъде това може да се компенсира, ако колата ви е включена да се зарежда в гаража и зададете предварително температурата, така че салонът да се подгрее или охлади с ток от мрежата.