Жителка на Манхатън се оплака във вестник The New York Post за неочакван проблем с нейната Tesla Model 3, произведена през 2018 година. Сара Уилямс не може да използва колата си, тъй като електрическите кабели за изядени от плъхове. А сервизните центрове на компанията отказват да признаят щетите по гаранция.
Жената посетила сервиз на Tesla заради повреда на климатика. Когато механиците разглобили системата открили мъртъв гризач, който е прегризал електрическите кабели и е причинил проблема. Оказало се, че производителят използва изолация от преработена соя за електрическата си система, а не от нефтопродукти,тъй като се бори за по-голяма екологичност при производство. Това решение обаче привлича плъховете, които стигат до кабелите и ги изяждат.
От компанията заявили, че няма как да поемат щетите по гаранция, още повече, че и голяма част от производителите на автомобили използват соя за изолацията на електрическите си проводници. Затова няма как този материал да бъде считан за заводски дефект и да бъде покрит от гаранцията на електромобила. И в крайна сметка Сара Уилямс е трябвало да плати 5000 долара за ремонт на колата си.
Оказва се, че това не е единичен случаи през последните години. Това накара британския инженер Тоби Бейтсън да направи устройство за защита на автомобилите от плъхове. Той разкри, че само през тази и миналата година към него да се обърнали над 150 собственици на коли на Tesla, които са станали жертва на гризачите.
Специалното устройство на стойност 1500 долара представлява модулна конструкция с метална повърхност, през която минава електрически ток. Тя се поставя под колелата и не позволява на плъховете и мишките да проникнат самия автомобил и да нанесат сериозни щети на електрическата му система.
Снимки: Motor