IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Системите на Tesla са виновни за 30 катастрофи с 10 загинали

Само в три от инцидентите не е замесен автопилотът на компанията

Разследване на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) на САЩ доказа, че 30 катастрофи с автомобили на Tesla, при които са загинали 10 човека, се дължат на използването на системи за подпомагане на водача – най-вече на автопилот.


Tesla


Представител на американския регулаторен орган за безопасност на движението предостави на агенция Reuters пълния си доклад за разследването на подобни инциденти. В него се посочва, че те се дължат именно на системи, чиято цел е да помагат на водача. Само при три от общо 30 случая автопилотът е бил изключен и няма вина за случилото, а то се дължи на проблем с друга система.

От NHTSA не съобщават подробна информация за самите произшествия, като се посочва единствено щатът и месецът, в който са се случили. В доклада обаче се съобщава, че разследването срещу американския производител на електромобили е стартирало в началото на март тази година.


Tesla


Междувременно Националният съвет за безопасност на транспорта (NTSB) на САЩ заяви, че автопилотът на Tesla е участвал в поне три смъртоносни произшествия от 2016 година насам. Съветът също така критикува компанията, че не е взела мерки за осигуряване на безопасността на системата, която трябва да не може да се използва продължително време, ако ръцете на водача не са върху волана.

Освен случаите с Tesla, NHTSA разследва още 6 инцидента с други компании. Два от тях са свързани Cadillac, един - с Lexus RX450H от 2012 година, а другият - с Navya Arma от 2017 година, но при тях няма пострадали. Последните два са с Volvo XC90, като при единия, който се тестваше от Uber, загина пешеходец.

Снимки: Tesla

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Този и върхът на капитализма- защо да си губи времето да развива даден продукт , като може да остави изследователската дейност на клиентите и националната агенция за пътна сигурност- ще плати някоя глоба в пъти по-малко от парите които би му струвало да поддържа екип за развоина деиност
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кола трепач. в буквалния смисъл. Ама с недосглобен и събран с тиксо макет на кола толкова.
  • #6
    15 rate up comment 4 rate down comment
    112 ( преди 3 години )
    Тук се коментира автономното управление, не намесвайте начина на задвижване. Не случайно наименованието "автопилот" е забранено в Европа защото е видно че Тесла не разполага с такова. Разликата в значението е коствала не малко животи до сега. Време е компанията да бъде осъдена и да носи отговорност за несъвършеният си софтуер.
  • #5
    12 rate up comment 8 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 3 години )
    Сега Тесла хипнофанатичните сектанти ще докажат обратното. Не знам защо Наркомъск не ви вкара в България поне един макет на Тесла и да ви дава да се снимате чат пат с него, за да има поне за какво да го защитавате, а ако ви позволи да се возите поне веднъж в годината за по 100 метра, сигурно ще си избиете семейство. вата заради Тесла. Сигурен съм че не си защитавате децата и родителите така, както кола, която в повечето случаи сте виждали на картинка, а в редки случаи по светофарите.
  • #4
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Време е лъжливото афро да бъде окаушено за дълго! И не драги тесларчета, другите инциденти нямат значение, те са в следствие на човешка грешка - при инцидентите с тесла (тия 30 са само разследваните и само в САЩ) говорим за едно тарикатче, което продава системи, които убиват!! И там е разликата!
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    лицемери ( преди 3 години )
    естествено че всички контролни органи в сащ и скапания ес си затварят очите, защото от самото начало Тесла е проект на цру с една цел, спад в цените на горивата заради Русия, точно като предния път с СССР. да не забравяме, че за 15 г тесла е на печалба само за мин година, а дизел скандала от 2015 бе иницииран от американски контролен орган срещу само европейски производители, но същия контролен орган пуска коли убийци на тесла и само трупа статистика....
  • #2
    9 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А колко произшествия са избегнати благодарение на автопилота защо не пишат. Аз самият съм гледал в тубата десетки клипчета.
  • #1
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Кико ( преди 3 години )
    От Уралтрансмарш,заводи изменим Ленина и т.н -няма никакви оплаквания . Те просто не вървят никъде!