IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Германия поиска от Tesla да дава ток на всички

Станциите Supercharger трябва да са достъпни и за другите производители, категорични са властите

Връзката между Tesla и Германия e малко по-специална. И този път дори не става въпрос за нещо, което да има общо с изграждащата се край Берлин "гигафабрика" на американската компания. В случая, налице е сензационно изискване от страна на германското транспортно министерство към зарядните станции на фирмата на Илън Мъск.


Tesla Supercharger


Германският министър на транспорта Андреас Шойер поиска мениджмънта на Tesla да "отключи" своите Supercharger зарядни станции и да ги направи достъпни за всякакви електромобили, независимо от производителя. По този начин, федералното управление вярва, че ще подпомогне разпространението на електрическите коли в страната.

Т. нар. Суперчарджъри са една от най-популярните инфраструктури за зареждане на електромобили в света. И със сигурност отключването им не е нещо, с което Tesla биха се съгласили толкова лесно. Все пак, след закупуване на автомобил от компанията, клиентите не получават само возило без вредни емисии, а цял пакет от услуги, в който влиза и зареждането на споменатите съоръжения. И според закупения електромобил и пакет, има разлики по отношение на условията за използване на станциите и достъпа.

Накратко казано, станциите на Tesla са един значителен комерсиален ход с дългосрочна полза. Но от друга страна, ако се навият, американците няма да отворят суперчарджър станциите си за другите компании безплатно. И позволявайки на други марки да използват инфраструктурата им, от компанията биха могли да си осигурят един постоянен приход, който да направи подобни операции икономически атрактивни.


Tesla Supercharger


Междувременно, Шойер продължава с идеята си, концентрирайки се върху решаването на някои технически проблеми: "В контакт съм с всички производители и говорих също с Tesla да намерим начин да промотираме електрическата мобилност възможно най-много. Трябва да разберем как да отстраним някои практически препятствия, като например формулите за заплащане. Но една максимална оперативна съвместимост и универсална приложимост биха могли да улеснят нещата. Сигурен съм, че ще намерим решение".

Целта на Германия - първата европейска държава в която Tesla откри зарядни станции Supercharger в центъра на Берлин, е ясна: да направи пътуването с електромобил "новото нормално". За да се случи това, нарастването на инфраструктурата е от есенциално значение и Tesla, със своята мрежа, би могла да играе водеща роля.

0 от 500
  • #18
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Glopak ( преди 3 месеца )
    До номер 13... проблемът не се решава като лепнат няква ненормална тарифа за други автомобили, защото има държавни регулации за тока и максимални цени на които може да се продава, демек накрая киловат в час ще бъде макс 30 цента. Може просто да направят еднократна такса от порядъка на 3 до 5 евро за друг автомобил.
  • #17
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Нещо май не си разбрал? Тесла не е длъжна да влага милиарди, за да може останалите производители да ползват мрежата и наготово. Ако искат и техните автомобили да се зареждат там, да дадат по няколко милиарда на Тесла за инвестициите които е направила, а после да чакат да си ги върнат от комисионните които ще взимат при всяко зареждане на техен автомобил. Така Тесла с тези милиарди ще изгради още толкова зарядни станции и всички ще са доволни, като не искат или не могат да си направят сами.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Бардал ( преди 3 месеца )
    Ам какви добавки ще му ръгаме на тока от зарядните станции, че да върви повече?
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Цацар Гешев ( преди 3 месеца )
    Драскащите тук начело с TSLA да не членувате в някаква Тесла секта и там да са ви изрязали мозъците и да са оставили само тази част, в която лъ.скате на снимка на Мъск, или ви пращат някакви нарко. тици и сте постоянно надрус. ани. Вземете поне си направете някъде по една снимка с някоя Тесла, пипнете и пластмасите, помогнете на собственика да си залепи панорамата с тиксо, за да не изхвръкне, запълнете с пяна там където скърцат и чак тогава си давайте фанатичните мнения, докато седите в Шкодите
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 3 месеца )
    Пътуваш към Supercharger, цък на екрана "резервирай до пристигане" и колонката сменя статуса си на "заета". Другите пият по една вода и чакат да си свършиш работата. После им теглят едни 60 евра от картата и няма да повторят.
  • #13
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Русия ( преди 3 месеца )
    Кат с бензиностанциити. Никоя бензиностанция не е за определени марки коли. Туй тряаши утдавна да стани.Де са комисиити прутиф мунупола?
  • #12
    5 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    100Eвро на киловат за всички освен за тези с Тесла и проблема е решен :)
  • #11
    10 rate up comment 6 rate down comment
    До долния ( преди 3 месеца )
    Ако имаше печалби, автомобилните производители без никой да ги кара щяха да са инсталирали хиляди зарядни станции и да се конкyрират с ниски цени за зареждане. Всички 100-годишни се събраха 2018 и решиха че ще правят само 400 зарядни станции до началото на 2020, а вече сме 2021, а още не са достигнали този брой, като увеличиха цената около левче за киловатчас. Не е ли малко нагло, да ползват безплатно зарядните на Тесла, която не печели от продажбата на тока, а са вложили милиони сами?
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Цацаре ( преди 3 месеца )
    И колкото до зарядните на Тесла, още миналата година декември месец, Илон Мъск обяви че са близо до сделка с други марки да им ползват зарядните срещу заплащане. Тоест производителите да плащат на Тесла за да споделят разходите за изграждане на зарядни станции, а потребителите да си плащат отделно за зареждането: Elon Musk: Tesla Superchargers are now being used low-key by other automakers Това е заглавията на статията на английски. Май министърът ще задължи другите да плащат на Тесла, а?
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Цацаре ( преди 3 месеца )
    Прочети ти, че вече се излагаш! Тясна каза че ще строи завод за батерии и автомобили в Берлин, но берлинчани казаха абсурд. Затова от Тесла промениха плановете че уж ще строят само завод за автомобили, какъвто искаха германците, а завод за батерии по-късно през 2024. След като построиха завода, казаха на германците, че ще строят и завода за батерии и ще ги отворят заедно и направо започнаха да си го строят, като все още нямат разрешителни. Германците мрънкат но ще им дадат разрешителното.