IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel представи новата Astra

За първи път в историята моделът получава електрифицирана версия, дори две

Германският производител Opel представи новото, шесто поколение на един от най-популярните си модели - Astra. Разработеният в Рюселхайм хечбек напълно къса връзката с General Motors, като е изграден на модулната платформа EMP2 на концерна Stellantis.


Opel Astra


Заради новата архитектура устойчивостта на усукване на каросерията е увеличена с 14%. Дължината на автомобила е с 4 мм (до 4374 мм) по-голяма от тази на предишното поколение, но заради скъсения преден надвес разстоянието между двете оси е с 13 мм по-голямо (2765 мм), което означава, че то е идентично с това на Peugeot 308. Багажникът е с обем 422 литра – с 10 литра повече от френския модел.

Дизайнът на новата Opel Astra е направен в същия дух като този на кросоувърите Mokka, Crossland и Grandland. В него прави впечатление предната част с матрична оптика Intelli-Lux от последно поколение със 168 светодиода, която е същата като на обновения Grandland. Задните светлини също са напълно нови.


Opel Astra


В салона се залага на изцяло цифров кокпит Pure Panel, състоящ се от двойка 10-инчови дисплеи. Срещу заплащане стандартните седалки могат да бъдат заменени със спортни или със специални, които се отличават с висок комфорт.

Гамата двигатели за модела засега не са разкрива, като се съобщава единствено, че тя включва бензинови и дизелови агрегати, чиято мощност варира от 110 до 225 к.с. Те се съчетават в 6-степенна механична или 8-степенна автоматични скоростни кутии.


Opel Astra


Ще има две хибридни версии (PHEV), като по-слабият комбинира 1,6-литров бензинов двигател със 148 к.с. и електромотор със 109 к.с. Съвкупната мощност е 178 к.с. По-мощният хибриден вариант разчита на 1,6-литров бензинов двигател със 178 к.с. и същия електромотор със 109 к.с, като мощността на задвижващата система е 221 к.с. Батерията и при двете версии е с капацитет от 12,4 кВт/ч, като осигурява пробег от 50 км.

Новата Astra ще получи още head-up дисплей, полуавтономна система за управление Intelli-Drive 2.0, адаптивен круиз-контрол с функция „stop & go“, система от видеокамери за кръгово наблюдение, функция за разпознаване на пътните знаци, както и всички системи за безопасност, предлагани на новите модели на Opel.

Още снимки на новата Astra - вижте в галерията:


Продажбите на модела стартират през есента, като първите клиенти ще получат колите с в началото на 2022 година. На по-късен етап ще бъде представено и новото комби Astra Sports Tourer.

Снимки: Opel

0 от 500
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Иво ( преди 3 години )
    Ако всички, които пишат негативни коментари тук, кажат какви коли карат /ако имат изобщо/, най-вероятно ще се побъркаме от смях. Лицемери сте повечето, защото ако сложим други емблеми, на колите които квалифицирате като каски, варели, *** и т.н. ще си обърнете мнението.
  • #17
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Фен ( преди 3 години )
    Да сложат и кормилото под километража и да се знае поне че е Пежо в целуфан. А после да я закрият тази марка. Направо ме е яд как може тези френски бангии да правят Опел.
  • #16
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Сега спокойно може да си купя старата Астра К, дано още паднат цените като излезе новата.
  • #15
    10 rate up comment 17 rate down comment
    444 ( преди 3 години )
    Добре че Пежо го направиха кола тва.Дизайна е приятно ръбест по немски вкус тип голф и вътре е същото нещо,да не се дразнят скучните немци.
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До Анонимен 12. Сега ми остана време и след бърз сърч разбрах източника на грешката.Захариев просто е разменил местата на цифрите 6 и 7. Случва се, грешката е изцяло механична. Е, който разбира от автомобили, веднага забива поглед там, доколкото това е явна, дразнеща грешка и невъзможна стойност. Но пък ... напълно човешка. Да се чете: Колесна база 2675 мм.
  • #13
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Peugeot 308
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И на мен ми се стори много в началото, но всъщност остават по 80 см за преден и заден надвес, което е съвсем нормална стойност. Погледни страничния изглед - наистина са се постарали силно да намалят предния.
  • #11
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Колеги, проверете данните за колесната база. Изнесеното не може да е вярно, доколкото отиваме в съвсем друг сегмент. Винаги е добре да се посочва и източник на информацията.
  • #10
    11 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Най-после свястна Астра, защото отдолу е Пежо. Вече няма нужда да крият колко тежи ;)
  • #9
    15 rate up comment 2 rate down comment
    ТТТ ( преди 3 години )
    Дизайнът е много хубав според мен. Нищо претруфено или дразнещо. И вътре не е зле - въпрос на личен вкус. На мен ми идват в повече толкова много дигитални уреди, таблети и всякакви там дигитални асистенти, но явно ще трябва да свиквам.