IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

България е в Топ 5 на страните в ЕС с най-малко зарядни станции

Над 2/3 от съоръженията за електромобили са разположени в три държави

Европейският съюз се готви да приеме пълен отказ от продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене, но ще трябва да се справи и с редица проблеми. Един от основните е лошата инфраструктура за електрически превозни средства и по-точно малкият брой зарядни станции за тях.


зарядни станции


Проучването на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) подчертава несъответствието между броя на електрическите зарядни станции в страните от ЕС. Оказва се, че 70% от тях се намират на територията на три държави от съюза, като лидер е Нидерландия със 66 665 точки за зареждане, следвана от Франция – 45 751 и Германия – 44 538. След трите водещи държави се нареждат Италия – 13 073 станции и Швеция – 10 370.

На обратния полюс са 5 държави, сред които е България. Най-малко са точките за зареждане в Кипър – 70, следват Малта – 96, Литва – 174, България – 194 и Гърция – 275. Изследването посочва, че една Румъния заема 5,8% от територията на Европа, но разполага само с 493 станции. В същото време Нидерландия притежава 0,8% от сушата на континента, но на нея са разположени 29,7% от станциите.


зарядни станции в ЕС


От Асоциацията подчертават, че продажбите на електрически превозни средства за 2020 година са се увеличили с 89%, но този възход може да бъде спрян именно от небалансираната структура. Според изчисленията на ACEA, страните в ЕС ще трябва да открият още 6 млн. зарядни станции (сега техният общ брой е 225 000), за да може да реализират инициативата за намаляване на емисиите на CO2 наполовина до 2030 година.

В изследването на Асоциацията се посочва икономическото неравенство между различните държави в ЕС. И се подчертана, че ако властите искат да ускорят преминаването към електромобили, ще трябва да инвестират в инфраструктурен план, като преразпределят ресурсите към страните, които имат най-голяма нужда.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Четох за рамка, която се обсъжда или с отпускане на средствата към плана за възстановяване или самостоятелно, която задължава държавите членки да изградят зарядни станции на всеки 60км. магистрални трасета! До края на годината ще го въведат това европейците като изискване и ние барабар с тях :)))
  • #7
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Макарон ( преди 2 месеца )
    Тея тиквуни кви класации ми правят и публикуват, земете къжете на кое място сме по размер на пенсията и по % пенсионери, които не могат да свържат 2та края, а за млади семейства на ръба да не говорим, бегайте от тука с тия тъпии станции.
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    .... ( преди 2 месеца )
    Брат ми има Тесла модел S. За малко повече от половин година и навъртя 60к км, но 95% от тях извън БГ, скъса я от каране. У нас реално зарядни станции няма, а където има или са скъпи или някой удобно е паркирал там.И най-лошото е, че никой нищо не прави за да се променят нещата. Поредната класация, в която отново сме губещи.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 4 ( преди 2 месеца )
    Доста си глупав! Норвегия като спре да помпа, Русия ще вдигне с това което Норвегия спира! Какъв ще е ефекта? Докато нефта се търси, той ще се добива! Така, че зарядните ще имат по-добър ефект!
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    :) ( преди 2 месеца )
    Доста тъжно изследване, не са зарядните станции виновни за това, че не купуваме електрички... Ето им интересна тема за зелено изследване - кое ще има по-силен ефект: Норвегия да спре да помпа и продава нефт или България да построи 100 000 зарядни станции.
  • #3
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    1 Да специално за бай Ганьо ше инвестира излишни пари!Е га ти извратената логика на тоя.Не заради бай Ганьо, а бай Ганьо ше прави заради големите.Това е толкова ясно.Ем нямаме размер ем сме нахални.
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    И номер 1 сред тия топ 5 като най-изостанала икономически.
  • #1
    1 rate up comment 5 rate down comment
    popa ot razgrad ( преди 2 месеца )
    Aвто производителите трябва да създадат собствени флотилии от мобилни зарядни станции, нещо като бърза помощ в случай че батерията свърши когато си на път и си далеч от стационарни зарядни станции...