IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Къде е най-младият автопарк в Европа?

България е на последно място, а лидер е Люксембург

Това, че България има най-старият автомобилен парк в страните от ЕС не е изненада. Още през февруари от Асоциацията на автомобилните производители у нас обявиха, че средната възраст на колите по родните пътища е 19 години. Сега анализаторите от Autostat разкриват какво е положението в другите държави.


автопарк България


Най-младият автопарк е този на Люксембург, където средната възраст на автомобилите е 6,5 години. В топ по този показател са Великобритания, която напусна ЕС - 8 години и Австрия - 8,3 години. Средната възраст на колите в ЕС е 11,5 години, което е близо 2 пъти по-добър показател от България.

Логично, най-старите автомобили се карат в страните от Източна Европа. В Хърватия средният показател е 14,6 години, в Чехия - 14,9 години, в Естония - 16,7, в Литва - 16,8, а в Румъния - 16,5 години. Благодарение на това, че има голямо производство на своята територия, средната възраст в Русия е 13,9 години.

Експертите обясняват сравнително високият показател за Европа не само с факта, че в голяма част от държавите от ЕС хората нямат възможност да си купят нови автомобили. В някои държави много от превозните средства са добре запазени през последните години и не се налага тяхната замяна с нови.

Снимка: Investor Media Group

0 от 500
  • #11
    3 rate up comment 4 rate down comment
    от опит ( преди 3 години )
    Хората в Европа сменят колите от скука, пътищата са хубави и като купиш нов автомобил е рядкосрещано да ти се развали . Повечето автомобили отиват на вторични , заради козметични забележки, тъй като тенекеджиите са много скъпи . Моята кола със 160 000км се беше "пушка", но като ми сгънаха калник, броня, фар и сервиза го оцени на 2500? , а за 12-годишна кола , застрахователят реши че не струва повече от 1800? и трябваше да доплатя или да иде на бохклука.
  • #10
    8 rate up comment 0 rate down comment
    kron ( преди 3 години )
    Причината в Люксембург да са най-новите не е само, че са богата държава, а и че е много развит оперативният лизинг. Като част от офертата към служителя има дълъг списък от нови коли, които могат да си вземат за какъвто си искат срок срещу месечна такса. За 350 евро на мес без никаква първоначална вноска, с включени всички застраховки и сервизи, получаваш кола тип мерцедес С класа, например. Шкода, форд и други по народни коли са за 250 евро. На другата година обновяват списъка и можеш да смениш.
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Възрастта на колата ми е 6 години и планирам да я карам още 3 години. Средната възраст на колите, които съм притежавал е около 5 години, като съм купувал чисто нова, а най-старата съм купил на 8 години. Със старо желязо не се занимавам, макар и да не съм богат. Явно съм на нивото на мислене в Люксембург ;)Чичо ми казваше, че една кола като мине 10 години и започват проблемите. Бих добавил: и като мине 300 хил. км
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Пепи ( преди 3 години )
    Глупости на търкалетА.От 11.5 до 19 е 1 и половина . А не близо два пъти.
  • #7
    1 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези статистики за измислени, по улицата рядко се виждат коли над 5 години.Кои са пък тези лауреати над 19 години които са в движение, то това са си рекорди за години и пробег.
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    шом сме най бедни как няма да караме най дъртите коли...естествено най вече заради доходите. други по малки причини са лошите пътища(кой иска да троши нова кола) и алчните банки и дилъри. в Германия например всеки на минимална заплата 1700евро може за заделя 100 евро за лизинг на нова малолитражка или дори 200 за по-премиум.
  • #5
    43 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това, че се карат стари коли не е толкова голям проблем, колкото, че са масово неподдържани, и комплект нови гуми се счита за набутка.
  • #4
    30 rate up comment 6 rate down comment
    Дизелcмъpт ( преди 3 години )
    ВСЕКИ дизел без AdBlue катализатор хвърля най-опасната отрова - азотни окииси. ВСЕКИ дизел без изправен DPF филтър хвърля твърди частици, които не се филтрират в дихателната с-***, а навлизат директно в кръвта. България гони 100% дизелов автопарк. Автовозите изпразват отпадъка на Запада да го дишаме тук. Налазвай народе евтината cмъpт!
  • #3
    7 rate up comment 0 rate down comment
    До 1 ( преди 3 години )
    Така е за това в топ 5 са Мерц и Ауди а предполагам това се среща рядко толкова голяма част от колите да са премиум марки
  • #2
    12 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Една чистачка във Виена изкарва за 4 часов работен ден 1300 евро месечно. Очаквам средната възраст на колите у нас след 10 г. да стане 30 г.