IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Каква е средната възраст на автомобилите в Европа?

България е с най-високи стойности на вредните емисии от нови коли, показва проучване

Ако се интересувате от средната възраст на европейския автомобилен парк по държави, това проучване със сигурност ще ви заинтересува. То бе направено от Асоциацията на европейските автомобилни производители ACEA и показва, напълно логично, че по пътищата на страните от Източна Европа като цяло се движат по-стари автомобили.


Автомобили


Всъщност, за 2018 година със средно 16,9 години Литва е държавата от ЕС с най-стария автомобилен парк. Следват Естония (16,7 години) и Румъния (16,3 години). Люксембург пък е страната с най-новите превозни средства. Средната възраст на нейния автомобилен парк се изчислява на 6,4 години. Челната тройка се допълва от Австрия (8,2 години) и Ирландия (8,4 години). Средно за ЕС възрастта на автомобилите е 10,8 години.


АСЕА проучване


България не фигурира в проучването на АСЕА, защото липсва официална статистика. По данни на Пътна полиция за 2018 година, в страната ни са регистрирани над 3,66 млн. пътни превозни средства от трите вида - леки, лекотоварни и камиони. Най-много са на възраст над 20 години - 40% или над 1,4 млн. броя. Доста по-малко са новите до 5 години, които съставляват само 6.03% от целия автомобилен парк.

АСЕА публикува и други интересни данни, като например броя на автомобилните заводи по държави. Германия е начело с 42 фабрики, като на второ място е Франция с 31. В челната петица влизат още Великобритания, Италия и Испания със съответно 30, 23 и 17 завода.


АСЕА проучване


От проучването на Асоциацията на европейските автомобилни производители става ясно също така, че нова кола, продадена през 2019 г. в Европа, отделя средно 123 грама въглероден диоксид на километър. Норвегия е на първо място в това отношение с едва 59,9 грама поради простата причина, че там делът на електрическите превозни средства е най-голям. България пък е страната с "най-мръсни" нови автомобили - 137,6 грама CO2 на километър.


АСЕА проучване


Страната ни е също така една от 7-те в ЕС, чиито правителства не субсидират потребителите при покупката на електрически превозни средства. Останалите са Белгия, Кипър, Дания, Латвия, Литва и Малта.

0 от 500
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    7 - според зависи, не е съвсем мит или легенда ;-). Смяната може да е и след 4-5г. За Германия примено, 30к км за година е ок, някои дори правят и 50к. След 4-5г, когата е 120-250к км, когато се налагат доста ремонти. От друга страна зависи и какви са лизинговите условия. За втора кола в семейството, която се кара под 5-6к на година, може да си я търклаят докато децата пораснат и им я дадът да се учат на тях.
  • #7
    14 rate up comment 0 rate down comment
    mancho ( преди 3 години )
    Според мен става ясно още нещо - рухва градската легенда, че "западняците" сменят колите като носни кърпички през 4- 5 години... всъщност ги сменят когато им стане по-изгодно от чисто финансова гледна точка да купят нов автомобил, вместо да поддържат стар (от всякакво естество - ремонти, данъци, разход на гориво и т.н.)
  • #6
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Бай Гошо ( преди 3 години )
    Изнесените данни нямат връзка с качеството на горивата защото са взети заводските показатели. Ако се направят реални изселвания ще е още по зле (махнати ДПФ, изтърбушени катализатори, чипове и т.н.). Хората в България масово карат втора употреба, а тези които имат възможност да си купят нов автомобил не си купуват малолитражки.
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    до 3 Да ама техните гуми са по-големи, с повече материал, зимата топлят повече.
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Хм, по първият показател липсвала официална статистика. А по другите има. Намирисва на стъкмистика.
  • #3
    35 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Как няма да сме с най-лош въздух - в западна Европа най-популярни коли Клио, Поло, Фиеста. Тук 3-та серия, 5-та серия, Ц-класа и т.н. Като половината са от 3.0 нагоре двигатели. С чип но за сметка на това без катализатор и дпф Често гълтащи нарвно масло и нафта. И за капак карани от състезатели.
  • #2
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    А бе и горивата в западна Европа не винаги са манна небесна. Знам от близки как вече 2 баничарки пътуващи основно София-Виена, съответно поне половината им нафта е европейска и хвърлят дюзи на под 100к км.
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    От изследването става ясно, че от Лукойл Нефтохим излиза най-некачественото гориво в Европа! Нов автомобил от магазина, не може да си покрие нормите с тази *** продавана по нашите бензиностанции!