Министърът на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп ще е на стойност 140 милиона евро.
Министър Кирил Петков пред визуализация на бъдещата фабрика в Ловеч. Снимки КОЛЕЛА
На един от терените на бившия завод "Балкан" в Ловеч ще бъде изградена свръхмоделна фабрика за електромобили от бранда e.GO, с капацитет до 30 000 коли годишно, уточни Визваеи. Българската държава е гарантирала определени стимули за инвеститора (на стойност около 34 млн. евро), но те ще са достъпни на два отделни транша едва след изпълняването на определени условия - производството на първия автомобил във вече готовата фабрика, и производството на 20-хилядния автомобил, подчерта министър Петков. Според него така средствата на данъкоплатците са защитени.
Моделът Life Cross, който ще се прави в Ловеч. Снимка РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
Според д-р Улрих Херман, главен изпълнителен директор на e.GO и професор в Аахенския университет, стартът на производството в Ловеч е предвиден за началото на 2024 година. В самата фабрика при пълно натоварване ще бъдат създадени над хиляда работни места, а непряко - още до четири хиляди, смятат германците.
10 неща, които трябва да знаете за Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):
Самите автомобили са замислени така, че да направят производството не само по-ефективно, но и по-гъвкаво. В основата на всички модели на е.GO ще е алуминиева рама, върху която може да се монтира произволно купе от специален, устойчив на одрасквания полимер. Тази конструкция улеснява производството и го прави с около 50% по-бързо от това на конвенционалните електромобили. Гъвкавите модули означават също, че компанията няма нужда да сменя модели, за да въведе нови технологии - било в информационните системи на автомобила, било в батериите. Такива промени могат да се правят в движение.