Министърът на икономиката Кирил Петков и председателят на борда на директорите на Next.e.Go Mobile Али Визваеи подписаха меморандум за строителството на завод за електрически автомобили в Ловеч. Инвестицията на германския стартъп ще е на стойност 140 милиона евро.
Министър Кирил Петков пред визуализация на бъдещата фабрика в Ловеч. Снимки КОЛЕЛА
На един от терените на бившия завод "Балкан" в Ловеч ще бъде изградена свръхмоделна фабрика за електромобили от бранда e.GO, с капацитет до 30 000 коли годишно, уточни Визваеи. Българската държава е гарантирала определени стимули за инвеститора (на стойност около 34 млн. евро), но те ще са достъпни на два отделни транша едва след изпълняването на определени условия - производството на първия автомобил във вече готовата фабрика, и производството на 20-хилядния автомобил, подчерта министър Петков. Според него така средствата на данъкоплатците са защитени.
Моделът Life Cross, който ще се прави в Ловеч. Снимка РАДОСЛАВ СЛАВЧЕВ
Според д-р Улрих Херман, главен изпълнителен директор на e.GO и професор в Аахенския университет, стартът на производството в Ловеч е предвиден за началото на 2024 година. В самата фабрика при пълно натоварване ще бъдат създадени над хиляда работни места, а непряко - още до четири хиляди, смятат германците.
10 неща, които трябва да знаете за Next.e.GO (ГАЛЕРИЯ):
Само по себе си електрическото задвижване не е достатъчно, за да бъде един автомобил екологичен, смятат създателите на германския стартъп. Според тях тенденцията към все по-големи и бързи електрически модели, с все по-големи и тежки батерии - тенденцията, олицетворявана от Tesla - напълно противоречи на устойчивото развитие. Увеличаването на размера на батериите замърсява силно околната среда, а в същото време голяма част от този капацитет не се използва никога. Затова идеята на е.GO е за лек, компактен градски автомобил с малка, но напредничава батерия. Такъв автомобил може да премахне замърсяването там, където то е най-опасно - в големите градове.
На снимката: д-р Улрих Херман