IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Volkswagen отнесоха глоба от 875 млн. евро за картел

Третият участник - Daimler, се оттърва без наказание от Европейската комисия

Европейската комисия (ЕК) е установила, че германските автомобилни концерни Daimler AG, BMW AG и Volkswagen Group са нарушили антимонополните регламенти на ЕС, договаряйки се за съвместни технологични разработки в областта на пречистването на отпадъчните газове от азотен оксид.


картел


Заради това, ЕК налага глоба в размер на 875 млн. евро, като единствено Daimler успява да избегне наказанието, тъй като по-рано призна през властите в Мюнхен за за съществуването на картела пред Брюксел. От BMW вече обявиха, че приемат глобата, докато Volkswagen ще я обжалва.

„Петте автомобилни компании - Daimler, BMW, Volkswagen, Audi и Porsche притежават технология за намаляване на вредните емисии извън законовите изисквания на стандартите на ЕС за емисиите. Те обаче са решили да избегнат да се конкурират чрез използването на пълния потенциал на тази технология за пречистване“, посочи еврокомисарят по конкуренцията Маргрете Вестагер.

Тя добави, че ЕК няма да толерира подобни договорки, тъй като това е незаконно съгласно антитръстовите правила на ЕС. „Конкуренцията и иновациите в управлението на замърсяването от автомобилите са от съществено значение за постигането на амбициозните цели по Зелената сделка. И това решение показва, че няма да се поколебаем да предприемем действия срещу всички форми на картелно поведение, което поставя на риск тази цел", допълни Вестагер.

Представители на петте компании са провеждали редовни технически срещи, за да обсъдят развитието на технологията за селективна каталитична редукция (SCR), която елиминира вредните емисии на азотен оксид от дизеловите леки автомобили чрез инжектиране на карбамид, известен като AdBlue.

По време на тези срещи и в продължение на повече от пет години въпросните компании са действали съгласувано, за да избегнат конкуренцията по отношение на почистването на изгорелите газове по по-ефективен начин от този, изискван от регламентите на ЕС, при положение, че са разполагали с технологията да го направят.

Какво споразумения са постигнали производителите и какви други нарушения са направили - чете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    рекет даден рекет приет общо взето това е схемата кой мислите ги плаща глобите точно така потребителя не производителя всичко се калкулира в цената на новите автомобили
  • #13
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Германци и незаконни неща? Не може да бъде, те са "най-добрите" в автомобилната индустрия и не се нуждаят от подобни неща... Пахахах смях.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Евронорма (прайДа) ( преди 2 години )
    Как все европейските производители глобяват. Азиатците и краварите ни лук яли, ни лук мирисали
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Ей каска, я ни разкажи отново как твоята Тойота от преди 15 години покриваше сегашните евро 5 и 6 стандарти ?
  • #10
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 години )
    Японците безпроблемно покриват европейските стандарти с хибридите си, въпреки че последните са направени така че да толерират канцерогенните дизелчета. Но се оказа че некадърните немски инженери дори толериращите дизела евростандарти не могат да покрият като хората. Затова сега немците плащат глоби като заухави, а Тойота кешира рекордни продажби и печалби от хибридите си. Ето ви го, чисто и просто, като изкъпан немски инженер.
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Айде от ?-комисията оправифа бюджета за хомо-партита и тази година
  • #8
    7 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Основната цел на Евро 7 е да се ограничи производството на нови автомобили с ДВГ.Следващата регулация Евро 8 която ще дойде някъде към края на 2028г. ще сложи окончателен край на ДВГ и ще постави началото на ограниченията за електрическите автомобили. Евро 9 ще забрани и електрическите за масово ползване и ще въведе строги квоти за производство. Тези неща са записани в документи от преди 20 години. Има си план и то се следва. Може да проверите First World Climate Conference 1979
  • #7
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Еко нормите Евро 7 са невъзможни за покриване. Няма как хем да се запазят техническите и динамични характеристики на автомобилите хем да се покрият нормите. Единствения начин е почнат да правят само хибриди по 1000 кубика и значително да се намалят размерите и теглото на новите коли до нивата от преди 30 години. На всички е ясно че нищо от това няма да се случи. Хората си искат големи и мощни коли. Електрическите също не са решение защото никога няма да поевтинеят и да станат масови както двг.
  • #6
    18 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Нормите на ЕС са толкова сериозни, че американска кола не може да стъпи в Европа. До 10г в Европа ке се продават само електрически коли, японците ще продават само в страните от третия свят.
  • #5
    13 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 2 години )
    Американците никакви канчета не са набивари, руснаците опердашиха германците, американците едва се справиха с японците, които още с мечове се биеха, пробваха и Виетнам и там греда. Ако руснаците ги подпукат и там ще ядът бой. Японците толкова ги беше страх от руснаците, че запукаха американците, нищо че са на другия край на планетата.