IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Opel Mokka: тестваме революцията в дизайна на германците

Този кросоувър е технологичен роднина на Peugeot 2008, но се усеща съвсем различен (ВИДЕО)

Обикновено почитателите на една автомобилна марка нямат търпение да дочакат появата на нов модел. Но има и изключения.
  
   

  
   
Много от класическите фенове на Opel например се смущават малко от посоката, в която отива компанията - с все повече споделени компоненти и идеи с Peugeot. Ако сте от тях, за вас тази кола ще изглежда като последната капка.

Защото новата Mokka не само е на същата платформа като Peugeot 2008, не само ползва същото задвижване и същите скоростни кутии, но и се прави в същия завод в Поаси. Което, както се досещате, не е точно в Германия. Вече чувам отчаяните викове, че идентичността на Opel окончателно си замина.
 
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Това е най-смешното нещо, което може да се каже. Каква идентичност имаше компанията Opel, която 90 години бе под шапката на General Motors и която бе заставяна да споделя не само платформи, но и цели модели с кого ли не: от Buick и Chevrolet до Saab и Lancia. Досегашната Mokka беше изцяло дело на корейския клон на GM - бившето Daewoo - и също не се правеше в Рюселсхайм, а в Бупьон, на 8 000 километра от Германия.
 
 
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Освен това има една съвсем очевидна причина да не се тревожите от френското нашествие в Opel. И тя е, че никой, при никакви обстоятелства не би сбъркал тази кола с Peugeot.
Новата Моkka е първият продукт на революцията в дизайна на Opel. Тази необичайна стилистика ще се пренесе и върху другите модели, начело с бъдещата Аstra. Което според нас е много добра новина.
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Това е от онези редки моменти, когато идеите от впечатляващите концептуални модели неочаквано стигат до крайно производство. Оценката за дизайна е строго субективна, разбира се. За нас този автомобил изглежда много добре: елегантен, динамичен, даже леко заплашителен, ако се съди по охотата, с която ни правят път по магистралата. И в същото време е хармоничен, изчистен, без купищата ненужни украшения, които носят толкова много модели напоследък. Освен това Моkka доказва убедително, че не е нужно да плеснеш отпред гигантска решетка, за да изглеждаш агресивен. Чувате ли, BMW и Ford?
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Любопитно е също, че в епохата на постоянно набъбване на автомобилите новата Mokka е станала всъщност с 12 см по-къса от предишната. Истинска благодат, когато живеете в място като София. Но за сметка на това е с 10 по-широка, и запазва същото междуосие, така че не губите вътрешно пространство.
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
 
    
Онова, което губите, е възможността да я поръчате със задвижване на четирите колела. Платформата на Peugeot позволява само предно предаване. Но пък за компенсация е с над 100 кг по-лека от старата кола, и съответно по-пестелива.

А също и много гъвкава: можете да изберете турбобензин, турбодизел и дори чисто електрическо задвижване, с каквото е зелената кола в нашия тест.
 
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
   
    
Електрическата Моkka, разбира се, е технологичен близнак на електрическото Peugeot 208, със същия електромотор със 136 коня мощност и със същата 50-киловатчасова батерия. Обхватът с едно зареждане е 255 километра по тестовете на WLTP. При предимно градско каране може да надмине и 300, при по-бързо извънградско по наш опит можете да разчитате на минимум 200.
 
   
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Електрическата версия е малко по-пъргава от бензиновата, но пък има доста по-ниска максимална скорост, и тежи с 300 килограма повече. В напредничави страни с държавни субсидии - примерно Германия или Румъния - тя е конкурентен избор. У нас разумният вариант е да се насочите към бензина.

Моkkа ползва добре познатия трицилиндров турбомотор с обем 1.2 литра, който може да има две степени на мощност - 100 или 130 коня. Ние караме по-мощния, съчетан с 8-степенния автоматик на японската Аisin. Това е пъргав, жизнерадостен малък мотор, който обаче става доста шумен при големи натоварвания. Не виждаме как някой би постигнал обещания официално разход от 4.9 литра на 100 км. Успяхме в смесен цикъл да направим малко над 6 на сто, което е доста добър показател.
  
   
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Все пак не мислете, че германските инженери са си лежали на кълките, докато дизайнерите са вършили цялата работа. Като настройки и поведение тази кола няма нищо общо с Peugeot 2008.
Тя се усеща много по-стегната и директна на пътя. И също, в резултат на това, малко по-некомфортна. Според нас по-добрият контрол си струва лекото втвърдяване на окачването. Но все пак ви съветваме да избегнете 18-цоловите джанти и да заложите на не толкова амбициозен размер.
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
 
   
Недейте да очаквате и кой знае каква обратна връзка. Повечето модерни кросоувъри предлагат почти нулево усещане за ангажираност, и Моkkа не е изключение. За сметка на това обаче е изключително лесна за каране. Минималистичното лостче за предавките силно напомня на това в новия Volkswagen Golf.

Интериорът е вторият силен коз на тази кола. Той е свеж, доста изчистен и по германски функционален. Таблото е ергономично и подредено, със 7-инчови екрани на приборите и мултимедията в базовата версия, и с 10 и 12 инча във върховата, която тестваме. Слава богу, има отделни физически бутони за климатика. Така не се налага с едното око да целите сензорния екран, а с другото да се оглеждате за дупки и залегнали в храстите полицаи.
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
   
Eдинственото, което не ни харесва в този интериор, е пластмасата по централната конзола. За човека, който успя да наложи пиано лака като моден автомобилен аксесоар, трябва да се отдели специално местенце в ада. Ако държите на чистотата, тази евтина лъскава повърхност ще ви подлуди. Всяко докосване оставя петно, всяка прашинка се вижда отчетливо.

Седалките са необичайни, но удобни и с достатъчно странична опора. Но салонът като цяло е ориентиран към пътниците отпред, които имат място в изобелие. Задната седалка не е особено подходяща за възрастни хора. Багажникът е 350 литра, сравнително скромно за този сегмент. Но пък, ако искате практичност, Opel има и Crossland. Моkkа е по-скоро насочена към хората, държащи на дизайна.
  
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
    
    
Предишното поколение гъделичкаше и спестовниците, но новото е станало жертва на мощната автомобилна инфлация в последните години. Най-базовата бензинова кола с ръчни скорости започва от 34 800 лева. Най-скромно оборудваният автоматик е 40 000, а най-високото ниво - 53 000. Електрическата версия струва между 67 000 и 78 000 лева.

За хората, свикнали Opel да им предлага най-достъпните цени, това може и да изглежда соленко. Но Peugeot вече доказа, че дизайнът може да компенсира всякакви подобни оплаквания.
 
  
Opel Mokka и Mokka-e, тест драйв
  
    
За да се върнем към темата за загубената идентичност на Opel: всъщност Mokka прави точно обратното. Това е автомобил, който най-после дава на тази компания някакъв собствен облик. Без да изпадаме в излишен възторг и ентусиазъм, бъдещето на Opel изглежда малко по-светло с тази кола.


Още снимки от теста на Mokka и Mokka-e вижте в ГАЛЕРИЯТА:


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Некакъв ( преди 2 седмици )
    Доколкото знам Опел са все още на ГМ. Имам 2 коли - Опел и Шевролет. Шевролета го карам още в сервиза на Опел и няма проблем.
  • #26
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 24 ( преди 2 седмици )
    В предградието Поаси, в бившия завод на Simca
  • #25
    1 rate up comment 0 rate down comment
    bo ( преди 2 седмици )
    От вътре добре, от вън осбено предницата,прилича на някой кошница от преди 20-30 години.
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Бо ( преди 2 седмици )
    Ха ха моката се прави в Париж съвместно с ds3
  • #23
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Отново грешно твърдение Ваговските продажби са благодарение на продажбите на различни служби чрез държавни поръчки при частните клиенти френските ги бият по продажби.В Сащ не продават защото там Рено продават Нисан и Инфинити а Пежо продават Додж Рам Джиип и тн които се продават много повече от всичко на кой и да е немски производител в Африка Пежо и Рено имат заводи в Тунис Мяроко и Алжир и там са лидери по продажби а това са основните пазари там тойота няма никъде
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Реалностите са, че френските Ч ии са локални производители . В Европа и по останалия цивилизован свят ВАГ ги бият отвсякъде.По света също са никой, в САЩ не могат да продадат нито една кола. В Африка и разни други бедни пазари продават, но не колкото японците ама кой му дреме. Непретенциозни евтинджоси.
  • #21
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Статистиката обаче оборва измислените ви "фякти" неотговарящи на реалността а именно Рено Пежо Ситроен и Дачия са в челните листи по продажби на пазарите на които се продават.За разлика от тях Мерцедес фалираха и бяха изкупени от китайските Гиили а Опел от 29-та са собственост на ГМ а от няколко години на Пежо поради катастрофални продажби а такива продажби могат да имат само бклуци тоест явно не са много качествени противно на 90-рските чалгари фитнесджии говорещи на въпреки пред панелката.
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Естет ( преди 2 седмици )
    Френски премиуми няма!Освен Bugatti, ама те са собственост на Volkswagen!Какви премиуми - Рено, Пежо и Ситроен правят хубави баничарки и бусове, нелоши автомобили среден клас и толкова.За Рено Талисман французите извикаха инженери на Мерцедес, че да могат да направят що-годе качествен интериор.Хидропневматичното окачване на Ситроен е уникално, но и него по някаква си тяхна причина решиха да премахнат!
  • #19
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Тука е голяма комедия. Клошове собственици на мачка и елхичка смятат, че карат премиуми в сравнение с опел, който е за хора от същата черга, само,че беше по-надежден. Фактите са, че няма по-нежелана кола от френските в световен мащаб, а като изключим фиат, няма и по-калпава.Кви класики, кви цени, кви пет лева.
  • #18
    12 rate up comment 0 rate down comment
    до номер 16 ( преди 2 седмици )
    Всъщност Опел си купуват доста практични хора, които уважават парите си, защото са доста добри автомобили за цената си. Скоро с новите екостикери и другите рестрикции от ЕС, които предстоят, БМВ-тата и Мерцедесите за по 4-5 хиляди лева ще изчезнат и ще видиш как пишман-тарикатите, дето нямат 1000 лева за нови гуми на "премиум лимузините" си, ще се надяват на нов Опел, за да не вървят пеш.