fallback

Ето защо електрическото Renault 5 ще е толкова евтино

Шефът на компанията разкри как ще паднат цените на батериите

До 2030 г. френският производител Renault ще увеличи значително скоростта си към преминаване на електрически превозни средства, като това ще стане чрез индустриална реорганизация, създаване на нови търговски подразделения и привличане на нови партньори. Целта е дотогава компанията да разполага с пълна гама от електромобили, като годишните обеми на продажби на превозни средства на ток трябва да достигнат милион бройки.

Тези амбициозни намерения бяха обявени от изпълнителния директор на Renault – Лука де Мео, който разкри и как ще бъдат реализирани. Основната цел пред марката е да се постигнат по-ниски цени на електромобилите, защото (по думите на Де Мео) „много по-лесно е да се продаде електрическа кола, която струва 20 000 или 25 000 евро, отколкото такава за 40 000 евро“.

В Renault са наясно, че единственият начин за това е намаляване на цената на батериите. Шефът на компанията обясни, че при автомобил с нулеви емисии 10% от разходите са за  двигателя, 20% за платформата и 40% за батериите. За да постигне целта си, компанията ще се фокурира върху батерии NMC     (никел, манган и кобалт), които имат три основни предимства в сравнение с батериите  с LFP батерии (литий, желязо, фосфат).

Тези батерии са с по-висока плътност, производителността им се поддържа по-лесно с течение на времето и рециклирането им е улеснено. В същото време, според експертите от Renault, в близко бъдеще те могат да бъдат заменени от други, по-ефективни решения, които не използват кобалт. 

Засега батериите NMC на Renault ще използват два различни типа клетки. Първият е с по-висока енергийна плътност и ще се поставя на модели от висок клас. Вторият ще бъде по-евтин и по-подходящ за компактни и градски автомобили. Като пример се дава бъдещият  Mégane E-Tech, който ще излезе догодина. Той ще използа клетки Gen1, като те ще предлагат пробег от 450 км с батерия с капацитет 60 кВт/ч. А за бъдещите Renault 5 и Renault 4ever батериите ще осигуряват обхват от 400 км, като цената им ще бъде от 85 долара на кВт/ч.

Именно в тази област френската компания ще се опита да направи и най-големите икономии. В момента производителите се борят да достигнат цена от 100 за кВт/ч, докато Renault до 2 години ще предложи 85 долара. Въвеждането на тези батерии, съчетано със създаването на подразделението ElectriCity (обединяващо заводите на компания в Дуей, Мобеж и Руиц), ще оптимизира целия производствен процес за електрически превозни средства и ще позволи бъдещето Renault 5 да струва с 33% по-малко от ZOE, тоест около 20 000 евро.

Планът на компанията е още по-амбициозен, като предвижда не само постигане на по-ниска цена, но и на по-добра производителност и по-голяма енергийна плътност на батериите. Така ще се намали времето за тяхното зареждане и ще се оптимизира охладителната система. Това ще доведе и до създаване на още по-солидни батерии, като през 2030 години тяхната цена ще бъде с 60% по-ниска от сегашната.

Снимки: Renault

fallback
  • #31
    Кокаинчо ( преди 3 години )
    Кой е тоя *** който си позволява Да сравнява теслата с ауди и порше
  • #30
    BaiHoi ( преди 3 години )
    Индустриалната ревлюция идва със страшна скорост и отново ще ни подмине нас българите , защото са твърди глави и не разбират от дума. Винаги знаят най-много и са все на опашката ... :)
  • #29
    Анонимен ( преди 3 години )
    Дизелчето е хубаво, но ако ти го продават на 8 лв литъра, няма да е толкова хубаво. Да не говорим какво ще стане с авиацията, и цените на всички стоки и услуги. Евтиният, добиван по конвенционален начин петрол, ще приключи в следващите 20г, ако се запази сегашното потребление. После идва100% внос на готови петролни продукти. Ако в следващите 20г нямаме готова конглокентна технология, цел целият ни живот и икономика ще трябва да се преструкторира.
  • #28
    Батко ( преди 3 години )
    И пак направих грешка с името . И вместо Инфлуенс си купих Инфинити .
  • #27
    анонимен ( преди 3 години )
    кефи ме как и рено са в тренда с електричките, но пак гледат как ще направят евтинджос колата за масите
  • #26
    анонимен ( преди 3 години )
    До 22,я пакжи в София или който и да е град в Бг където можеш безопасно да отидеш на работа/училище с велосипед без всякакъв риск от това някой нашмъркан,пиян или задрямал да не те прати в болницакоето е по-доброто или директно в ковчег. Мисли с тъпата си скоростна кутия на раменете. В държавите които споменаваш ако си пешеходец на велосипедна алея могат да те глобят,а тук такива алеи няма,там от всяка точка на града можеш да стигнеш с велосипед безопасно.Аз карам колело но съм в спокоен град.
  • #25
    анонимен ( преди 3 години )
    Евтино е защото е рено, а скъпо рено няма защото никой разумен човек не би дал пари за такъв погром на колела.
  • #24
    bo ( преди 3 години )
    Работата е там, че ако някой бял човек не измисли някакъв заместител на тези електрички, скоро китайчетата ще ни изядат всичките....Просто са много напред и това късно го осъзнаха големите играчи в Европа. Дано поне Тойота и Хонда измислят нещо с водорода или някоя революционна батерия към хибридите им. Никак не ми се кара китайско Чери, Грейт Уоли тем подобни....
  • #23
    The End ( преди 3 години )
    Няма значение, че пишеш увредени глупости! Светът е Реален.
  • #22
    край ( преди 3 години )
    Няма значение че ви харсва дизела - колите ще бъдат електрически.Няма значение, че няма да можете да си ги купувате - колите ще бъдат електрически.Няма значениие че харесвате немски коли - електрическите коли ще са американски, китайски, кореиски и даже френски но не и немски.познатия ви свят си отива. Това дето деда ви го разправяше че колите са мерцедес и останалите вече е история.
fallback
Последни