fallback

Ето защо електрическото Renault 5 ще е толкова евтино

Шефът на компанията разкри как ще паднат цените на батериите

До 2030 г. френският производител Renault ще увеличи значително скоростта си към преминаване на електрически превозни средства, като това ще стане чрез индустриална реорганизация, създаване на нови търговски подразделения и привличане на нови партньори. Целта е дотогава компанията да разполага с пълна гама от електромобили, като годишните обеми на продажби на превозни средства на ток трябва да достигнат милион бройки.

Тези амбициозни намерения бяха обявени от изпълнителния директор на Renault – Лука де Мео, който разкри и как ще бъдат реализирани. Основната цел пред марката е да се постигнат по-ниски цени на електромобилите, защото (по думите на Де Мео) „много по-лесно е да се продаде електрическа кола, която струва 20 000 или 25 000 евро, отколкото такава за 40 000 евро“.

В Renault са наясно, че единственият начин за това е намаляване на цената на батериите. Шефът на компанията обясни, че при автомобил с нулеви емисии 10% от разходите са за  двигателя, 20% за платформата и 40% за батериите. За да постигне целта си, компанията ще се фокурира върху батерии NMC     (никел, манган и кобалт), които имат три основни предимства в сравнение с батериите  с LFP батерии (литий, желязо, фосфат).

Тези батерии са с по-висока плътност, производителността им се поддържа по-лесно с течение на времето и рециклирането им е улеснено. В същото време, според експертите от Renault, в близко бъдеще те могат да бъдат заменени от други, по-ефективни решения, които не използват кобалт. 

Засега батериите NMC на Renault ще използват два различни типа клетки. Първият е с по-висока енергийна плътност и ще се поставя на модели от висок клас. Вторият ще бъде по-евтин и по-подходящ за компактни и градски автомобили. Като пример се дава бъдещият  Mégane E-Tech, който ще излезе догодина. Той ще използа клетки Gen1, като те ще предлагат пробег от 450 км с батерия с капацитет 60 кВт/ч. А за бъдещите Renault 5 и Renault 4ever батериите ще осигуряват обхват от 400 км, като цената им ще бъде от 85 долара на кВт/ч.

Именно в тази област френската компания ще се опита да направи и най-големите икономии. В момента производителите се борят да достигнат цена от 100 за кВт/ч, докато Renault до 2 години ще предложи 85 долара. Въвеждането на тези батерии, съчетано със създаването на подразделението ElectriCity (обединяващо заводите на компания в Дуей, Мобеж и Руиц), ще оптимизира целия производствен процес за електрически превозни средства и ще позволи бъдещето Renault 5 да струва с 33% по-малко от ZOE, тоест около 20 000 евро.

Планът на компанията е още по-амбициозен, като предвижда не само постигане на по-ниска цена, но и на по-добра производителност и по-голяма енергийна плътност на батериите. Така ще се намали времето за тяхното зареждане и ще се оптимизира охладителната система. Това ще доведе и до създаване на още по-солидни батерии, като през 2030 години тяхната цена ще бъде с 60% по-ниска от сегашната.

Снимки: Renault

fallback
  • #21
    Факт! ( преди 3 години )
    Щот е *** пълен!
  • #20
    анонимен ( преди 3 години )
    18 - А ти си от модерните лигльовци явно, които допринасят най-много за мръсния въздух в градовете, като генерирате излишен трафик, с кандилкането на невръстните наляво на дясно. Да те светнаа: в Европа, децата ходят с колела на училище или с гр. транспорт, да не говорим за политици.. както и, че купувачите на такива коли са хора, които могат да си позволят 2-ра кола, иначе си имат една с ДВГ за дълъг път или ако имат само 1, може да е евентуално хибрид
  • #19
    Факт! ( преди 3 години )
    А бе кой е тоя глпк дето набута кошниците фв ауди и порше при Тесла да вземе да си удари главата в стената поне трипъти.
  • #18
    Хеее ( преди 3 години )
    Ясно, коректора нещо е сменил! Глоксове е глоксове!
  • #17
    Хее ( преди 3 години )
    Курсове! Защо е написано, глоксове?
  • #16
    До 17 ( преди 3 години )
    Точно ти ако имаш семейство, ще разбереш, че се кара много, на малки разстояния из града, където мечтания ти разход от 5 на 100 не можеш да постигнеш никога! Защото, като имаш семейство, караш децата на училище, взимаш ги, караш ги на глоксове, взимаш ги, ходиш да пазаруваш, връщаш се и така всекидневно,където една ДВГ кола я караш на първа-втора-трета и обратно! Та, ако видиш кои са купувачите на ел. коли в Европа, ще разбереш, че не са джендърите, а хората със семейства и деца!
  • #15
    анонимен ( преди 3 години )
    , когато имаш семейство, ще разбереш много неща, които в момента явно ти се губят. Не разбирам какво се дразните толкова, ако не трябва перманенто да издирваш контакт? Нима сега след всяко излизане отиваш да сипваш гориво? 13 - колко висока? 120? Защотото досега не съм видял ел. кола да се движи с повече, най-често са с 90-100 зад някой ТИР. Това зареждане за 15мин и 400км е утопия... 11 - ти разлика от макс. и средна скорост правиш ли? Пробвай Швейцария, за 4ч ше минеш 3-350км
  • #14
    До 12 ( преди 3 години )
    И само да ти кажа, че България е 650 километра по диагонал! Да не забравяш, че живееш в една малка държава! ***!
  • #13
    До 12 ( преди 3 години )
    И ти ще кажеш, че умрелия ти дизел дето върви 1000 километра с един резервоар, дава по-голям кеф от една Тесла? Ми айде скрий се в умрелия ти дизел и се радвай! А с Тесла, не е проблем да се пътува от единия край до другия (в границите на западна Европа)! А за дълги разстояния си хващам самолет, щото не съм изкуфял още да прекарам 3 дена да карам кола, на место за 3 часа със самолет! Ама, айде радвай се на дизело!
  • #12
    А бе ... ( преди 3 години )
    щом е рено не ми го хвали!
fallback
Последни